PersilleLille
Glad i forumet
når han ikke er sammen med barnemoren, eller stiller noe særlig opp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ok. men hvis han tar det for det om? er det "ulovlig" da?DeFørsteÅrene skrev:
mamaluigi skrev:ok. men hvis han tar det for det om? er det "ulovlig" da?DeFørsteÅrene skrev:
Hvorfor skal han ta pappaperm om han ikke skal være sammen med barnet og hjelpe den nybakte moren? Det er jo DERFOR det er permisjon etter fødsel.
Oonagh skrev:mamaluigi skrev:ok. men hvis han tar det for det om? er det "ulovlig" da?DeFørsteÅrene skrev:
Hvorfor skal han ta pappaperm om han ikke skal være sammen med barnet og hjelpe den nybakte moren? Det er jo DERFOR det er permisjon etter fødsel.
Han vil vel ha fri da? Og er han riktig heldig så får han betalt ferie også??
Jeg hadde glætt sladra, på en sånn fin måte at det ikke kan brukes mot meg senere... ;)
Er ikke disse 10 dagene mellom han og arbeidsgiver da? De har vel ikke noen innvirkning på din venninnes permisjon eller? Det er vel det samme for henne om han er på jobb eller hjemme eller hvor enn? Kanskje han håper og få besøke babyen?loula skrev:
Jeg ville sterkt vurdert om det er noe som er verdt og lage problemer av. Hvis du/dere rapporterer det kunne virke negativt på samarbeidet senere..og det er ikke barnet tjent med.
Jeg skjønner det er surt at han kan ha to uker betalt fri, men er redd det er noe dere bare må godta. På min arbeidsplass kan man søke om opptil ti dagers betalt verferdsperm ifm sitt barns fødsel. Det er ikke noe krav til hvordan man tilbringer disse ti dagene. Alt som trengs er fødselsattest vedlagt søknad...
DeFørsteÅrene skrev:Er ikke disse 10 dagene mellom han og arbeidsgiver da? De har vel ikke noen innvirkning på din venninnes permisjon eller? Det er vel det samme for henne om han er på jobb eller hjemme eller hvor enn? Kanskje han håper og få besøke babyen?loula skrev:
Jeg ville sterkt vurdert om det er noe som er verdt og lage problemer av. Hvis du/dere rapporterer det kunne virke negativt på samarbeidet senere..og det er ikke barnet tjent med.
Jeg skjønner det er surt at han kan ha to uker betalt fri, men er redd det er noe dere bare må godta. På min arbeidsplass kan man søke om opptil ti dagers betalt verferdsperm ifm sitt barns fødsel. Det er ikke noe krav til hvordan man tilbringer disse ti dagene. Alt som trengs er fødselsattest vedlagt søknad...
Ser poenget, men dette har vi prata en del om jeg og vennina mi..og han har tydeligvis ikke tenkt å være med hun eller babyen...han skryter bare av at han får 2 uker ferie, betalt, og skal ut på div...ikke noe med babyen eller noe...
Dette hadde jeg ikke brukt energi på.
Skjønner det er durt at han får fri uten å bruke på babyen men i det lange løp vil din venninne og babyen tjene mest på å unngå unødvendige konfrontasjoner.. De har tross alt noe som vil binde dem sammen for livet uansett hvordan det utarter seg
Det er ikke noe krav til hvordan man tilbringer disse ti dagene. Alt som trengs er fødselsattest vedlagt søknad...loula skrev: