Kan fødselen (rier)

Nyttårslykke

Gift med forumet
stoppe opp plutselig?

Etter vannavgang og rier i 6-7 timer?

Merker jeg er så redd for at det plutselig skal stoppe opp når det går litt lengre tid mellom riene enn det har gjort før i dag...

Vil jo ikke akkurat "Rykke tilbake til start" etter mange timer med rier [:)]

ja,det tror jeg ja...
Har hørt om folk som møte bli satt igang igjen....

Krysser fingrer for deg[:)]

Når jeg fødte første gang så gikk vannet, litt riere kom..så stoppet det opp også kom riene tilbake etter 12 timer!!

ORIGINAL: Linemor7

Hva sier føden da?
Er det ikke større infeksjonsfare når vannet har gått?

Har ikke snakka med føden enda, skal dit kl 17 på ny sjekk...
Får jo ingen vaginal undersøkelse når vannet har gått, så vet jo ikke om det er åpning/hvor mye. De sjekker ikke åpning før man har mer rier...

Både jeg og mammaen min har opplevd at fødselen stopper opp.. etter veldig mange timer med gode rier..
Vi måtte begge få rie-fremkallende..

Her gikk ikke vannet, men hadde rier med nr 2. Ble sjekket å føden og hadde 4-5cm åpning. Riene stoppet helt opp og kom ikke tilbake før jeg ble strippet på gyn et døgn etter. Men da gikk det heldigvis bare noen timer før hun var født.

ORIGINAL: Nyttårslykke

ORIGINAL: Linemor7

Hva sier føden da?
Er det ikke større infeksjonsfare når vannet har gått?

Har ikke snakka med føden enda, skal dit kl 17 på ny sjekk...
Får jo ingen vaginal undersøkelse når vannet har gått, så vet jo ikke om det er åpning/hvor mye. De sjekker ikke åpning før man har mer rier...

Hvorfor får du ikke vaginalundersøkelse? det fikk jeg. Ellers kunne de jo ikke vite om vannet hadde gått lenger opp eller nede, og om det hadde danna seg ny hinne eller ikke. Hos meg gikk vannet 2 ggr og ble tatt en gang. Og Hadde jeg ikke kommet i gang sev eller at det ble vurdert til å bli satt i gang da det ble.... ville jeg uansett blitt satt i gang halvannet døgn etter vannavgang.

Fødselen stoppet etter nesten 10timer med ujevne rier....hadde så vannavgang. Var da 3-4cm som tidligere på dagen. Og var det igjen etter et par timer på føden. Ble ikke sendt hjem igjen med vannavgang og så mange cm. Fikk så noe å sove på pga liten fremgang og hele greia stoppa opp og ble satt i gang dagen etter.

Det stoppa til meg ja, etter 5 timer ca med rier som begynte etter vannavgang..

Back
Topp