Kan en test bli sterkere enn forrige uten hcg økning?

CyanC

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hei,
når en graviditetstest er mye tydeligere positiv en en noen dager tidligere, betyr ikke det at HCG stiger? Eller kan det være forskjell på tester eller lignende?

Hadde en SA for litt siden. Tok en test med veldig, veldig svak strek, og tenkte at HCG var nesten ute av kroppe, i dag (4 dager etter forrige test) tok jeg en som var veldig tydelig positiv, og lurer på om det kan bety at jeg faktisk har blitt gravid igjen så raskt etter SA. Håper veldig, men tørr ikke helt å tro på det. Andre med lignende erfaringer?

Hvor lenge er det siden du blødde da?:) det kan jo ha skjedd. Hører noen si at EL har kommet opptil 5 dager tidligere etter sa. Er vel litt rart om det skal være så stor forskjell på testene. Selv studiene med tidligtester og vanlige viser at det er nesten ikke forskjell på resultat

Det er kun 11 dager siden SA, og en uke siden blødningene stoppet opp, så det er jo veldig rart at det skal være en positiv test pga graviditet allerede, men man håper jo på et mirakel og blir helt gal av alle tankene!:P

Om jeg hadde EL på mandag sånn som gynekologen syntes det så ut som, så må det jo ha gått på absolutt første mulighet. Men uansett litt tidlig at det skal slå ut på test. Kun 6 dager etter befruktning i såfall. Men fikk jo også positiv test usannsynlig tidlig da jeg faktisk var gravid før SA også, men den var ikke så tydelig da.

Må vel kanskje bare ta til fornuft å innse at det er for rart til å kunne være et nytt svangerskal allerede, men fint å ha noen å lufte tanker å dele erfaringer med uansett!:)

Er det samme type test..?
Men altså.. Det kan være -litt- forskjell fra test til test også. Men, "MYE" tydeligere...? Da.. Prøv å ta en til en om noen dager. Eller få tatt blodprøve om det er stigning..

Om det stiger igjen nå, kan det vel bety enten at du er blitt gravid igjen, eller at det er rester igjen inni der..?

@Fire blir til fem Gynekologen sa at det så ut som det var bittelitt igjen, men ikke mye, og at det kom til å komme som en liten blødning eller bli med ved neste menstrasjon. Har hatt to små, men ikke kjempesmå blødninger etter det, og har tenkt at det er det siste som kommer ut.

@Lillafrosk Ja, det er samme type test. Veldig mye tydeligere. Får vente noen dager og ta en til.

Kan små rester gjøre at hCG stiger igjen?

Ring legen for å få tatt blodprøve!

Nei, @Klussedull Var jo på ultralyd, og det var i Uke 10, så da ville de sett det.
Skal se an litt til @kasandre , så gjør jeg det etterhvert!:)

Takk @laban igjen , håper jo det, selv om det kanskje er litt usannsynlig!:)

@Fire blir til fem Gynekologen sa at det så ut som det var bittelitt igjen, men ikke mye, og at det kom til å komme som en liten blødning eller bli med ved neste menstrasjon. Har hatt to små, men ikke kjempesmå blødninger etter det, og har tenkt at det er det siste som kommer ut.

@Lillafrosk Ja, det er samme type test. Veldig mye tydeligere. Får vente noen dager og ta en til.

Kan små rester gjøre at hCG stiger igjen?

Jeg har -hørt- at rester kan gjøre at hcg stiger igjen.. Men uansett bør det jo sjekkes ut. Kjekt å finne ut hva det er uansett.

Back
Topp