kan en naprapat sykemelde?

Nei,men Kiropraktor kan

linusisvingen skrev:
nei, det kan de dessverre ikke.

søren og....time der i morgen rett før jobb,men er jeg sånn som i dag så vet jeg rett og slett ikke om jeg er i stand til å jobbe.Men spørs om jeg får time hos legen i morgen sånn på dagen,og ihvertfall ikke før jeg har time der.Blir i såfall rett før jeg egentlig skal være på jobb,og da blir det jo litt sent å si fra der:(

Si ifra i kveld da?

Si at du er usikker på om du kommer, bedre det enn å ringe rett før i morra...

~Mummimamma~ skrev:
Si ifra i kveld da?

det går jo ann ja,kan ihvertfall ringe på mårran i morgen når jeg kjenner litt hvordan det kjennes ut og si at jeg vet mer etter behandling....

**Moonlight** skrev:

~Mummimamma~ skrev:
Si ifra i kveld da?

det går jo ann ja,kan ihvertfall ringe på mårran i morgen når jeg kjenner litt hvordan det kjennes ut og si at jeg vet mer etter behandling....

Ja det ville jeg gjort, kjipt å få vite det 10 minutter før du skulle vært på jobb =)
God bedring!

Og om du ikke får time med legen i morgen så noterer de at du har ringt, og legen kan tilbakedatere sykemeldingen til den dagen du tok kontakt selv om du ikke får time før i neste uke f.eks.

Tweak skrev:
Og om du ikke får time med legen i morgen så noterer de at du har ringt, og legen kan tilbakedatere sykemeldingen til den dagen du tok kontakt selv om du ikke får time før i neste uke f.eks.

ok,det er jo greit å vite.Men jeg vet jo ikke om han vil gi meg sykemelding eller ikke da,ny lege så vet ikke hvor sta han er,men da får arb.giver bare avvente med å legge inn fraværskode event da?Men kan jo alltids be naprapaten skrive med et lite notat til lege feks? huff,hater å måtte ringe å si jeg ikke kommer på jobb.Men håpe natta og morgendagens behandling gjør underverker :)

Du kan jo bruke egenmelding, trenger jo ikke sykemelding for et dags fravær... Om du blir videre syk kan du heller gå til legen og se om du får sykemelding...

**Moonlight** skrev:

Tweak skrev:

ok,det er jo greit å vite.Men jeg vet jo ikke om han vil gi meg sykemelding eller ikke da,ny lege så vet ikke hvor sta han er,men da får arb.giver bare avvente med å legge inn fraværskode event da?Men kan jo alltids be naprapaten skrive med et lite notat til lege feks? huff,hater å måtte ringe å si jeg ikke kommer på jobb.Men håpe natta og morgendagens behandling gjør underverker :)

Hvor sta legen er? Er du for syk til å gå på jobb, så får du jo sykemelding? Men blir man bare borte en dag eller to, så bruker man vel egenmelding, og da trenger man ikke gå til lege.

Amorosa skrev:

**Moonlight** skrev:

Tweak skrev:

Hvor sta legen er? Er du for syk til å gå på jobb, så får du jo sykemelding? Men blir man bare borte en dag eller to, så bruker man vel egenmelding, og da trenger man ikke gå til lege.

tja,mye rare leger der ute.Vet ei som måtte krangle seg til sykemelding til tross for kraftig bekkenløsning og såvidt hu klarte å gå..Men trodde jeg trengte sykemelding ettersom det ikke er lenge siden jeg var syk,men ser ut som det ikke stemmer da.Så hvertfall tatt egenmelding i dag så får vi se hva hun sier angående resten av helga og neste uke.

**Moonlight** skrev:

Amorosa skrev:

**Moonlight** skrev:

Tweak skrev:

tja,mye rare leger der ute.Vet ei som måtte krangle seg til sykemelding til tross for kraftig bekkenløsning og såvidt hu klarte å gå..Men trodde jeg trengte sykemelding ettersom det ikke er lenge siden jeg var syk,men ser ut som det ikke stemmer da.Så hvertfall tatt egenmelding i dag så får vi se hva hun sier angående resten av helga og neste uke.

Hmmm, hadde jeg hatt en lege som ikke tok meg og mine problemer alvorlig, ville jeg nok byttet fastlege (men jeg kan nok se for meg at mange prøver å "utnytte" det at de er "litt" plaget, og ber om sykemelding selv om de egentlig hadde klart å jobbe... Sier ikke at det er tilfelle her asså!). Når det gjelder egenmeldingsperioden, og hvor langt opphold man må ha mellom hver periode, så varierer det nok litt fra arbeidsplass til arbeidsplass. Der jeg jobber, så må man ha vært frisk i 16 dager (sammenhengende) mellom to egenmelding/sykemeldingsperioder, men vet det er andre regler hos andre.

Back
Topp