kan en fysioterapeaut

Martha2

Gift med forumet
finne ut om en har bekkenløsning eller bare en skikkelig låsning nederst i ryggen?? og hvordan finner de det ut i så fall?? kjenner de det på bekkenet?? har ofte problemer med å gå, får plutselig så vondt, også roer det seg like plutselig..   noen som har litt erfaring om det??

både legen å fysioterapauten kan d.

syntes legen gjorde d på en merkelig måte da.

han sa jeg skulle ligge oppå benken å strekke kneet til værst. så trykket han d ned å spurte om d var vondt. d merket jeg ikke så mye av.

fysioterapauten sa jeg skulle sitte oppreist, så la han samme beina mine og sa jeg skulle legge meg raskt ned på ryggen og komme opp igjen. da ser han om helene er like lange, eller beina seff.
om de ikke er d har du en utsklidning (med mindre du er lengre i ene bene seff)
d kan jo mannen din sjekke hjemme.

vet ikke om du forsto noe, dumme dysleksi.

joda skjønte jeg[:D] tror ene foten min er 0.5 cm lengre til vanlig, men det er jo så lite..
takk for svar

ja? uff skikkelig dritt altså!!! håper det bare er en låsning!!
 jeg blir ofte verre når jeg legger meg, store problemer med å snu meg. men våkner allikevel helt/ganske fin, men blir verre jo mer jeg beveger meg.. eller hvis jeg sitter ei stund..[8|]  liksom enten eller da..

ORIGINAL: *mamma87*

dette her kjenner jeg også..!!nesten som det klikker enkelte ganger når jeg går.og så føler jeg at det låser seg også..må sitte i en spess stilling for at det ikke skal gjøre vondt..
ORIGINAL: annem82

finne ut om en har bekkenløsning eller bare en skikkelig låsning nederst i ryggen?? og hvordan finner de det ut i så fall?? kjenner de det på bekkenet?? har ofte problemer med å gå, får plutselig så vondt, også roer det seg like plutselig..   noen som har litt erfaring om det??

har du forresten fått sjekket deg??

Forrige gang oppdaget fysioterapauten min det. Jeg gikk regelmessig fra før pga prolaps i ryggen. Han bare kjente det rundt hoftene mine, men han var jo "godt kjent" med de fra tidligere behandlinger. [;)] Legen min undersøkte det ved å presse ned på bekkenet mitt. Det resulterte i at jeg hylte av smerte, så var den diagnosen på plass. [8|]

Nå er det helt forferdelig igjen. Jeg kjenner jo den distinkte smerten igjen fra forrige gang. Det verker og brenner i hele hofte/rumpe området. Smerten stråler nedover beina. Det kan være ok på begynnelsen av dagen og så blir det gradvis verre utover. Hvis jeg har vært veldig aktiv så blir jeg helt rasert på kvelden og gjerne noen dager videre.[:(]
Må snart ta en alvorsprat med sjefen min... Er 30 % sykemeldt nå og det er så rolig på jobb at jeg klarer meg. Men nå er det like før det smeller på jobb igjen og det kommer ikke til å gå.[8|] Da må jeg få noen andre arbeidsoppgaver eller sykemeldes. Og jeg vil helst ikke sykemeldes så tidlig.

UFF det hørtes ikke noe godt ut!!![:o] stakkers deg... hva jobber du med?  jeg har ikke noe spes med strålinger nedover tror jeg..håpehåpe på en låsning..

nei har ikke det..[&:]
men hadde det i forrige svangerskap også,og da fikk jeg leie en sånn "easy slide" fra kommunen til å ha i sengen..den var knall,for da ruller du på den.ikke så tungt å snu seg liksom.du kan spør jordmor om en sånn,for det var hun som fiksa det for meg..:)ps,jeg har faktis min enda[8D]har aldri hørt noe fra dem heller..

dette her kjenner jeg også..!!nesten som det klikker enkelte ganger når jeg går.og så føler jeg at det låser seg også..må sitte i en spess stilling for at det ikke skal gjøre vondt..

ikke dumt ikke dumt! takker for tips!!

har du forresten fått sjekket deg??

Har du fått sjekket dette med røntgen eller er det noe du tror? For i så fall kan det være hofta di er skjev og det kan føre til mye andre problemer i både bekken og rygg.. Gå til en fysioterapeut, manuell terapeut, muskel terapeut eller lignende, så finner de ut av det for deg :) Så blir alt bra igjen skal du se :)

joda skjønte jeg[:D] tror ene foten min er 0.5 cm lengre til vanlig, men det er jo så lite..
takk for svar

svaret mitt over skulle quote denne da..

ORIGINAL: squakky

Har du fått sjekket dette med røntgen eller er det noe du tror? For i så fall kan det være hofta di er skjev og det kan føre til mye andre problemer i både bekken og rygg.. Gå til en fysioterapeut, manuell terapeut, muskel terapeut eller lignende, så finner de ut av det for deg :) Så blir alt bra igjen skal du se :)

nei det var en osteopat som mente på det. prøver å få meg fysioterapeaut i forbindelse med nakken, tenkte jeg kunne fått sjekket rygg/bekken i samme slengen. får veldig lett låsninger i ryggen, men har tidligere tatt meg av de selv via trening men har ikke trent på lenge no, vært mye syk..

Back
Topp