Travel mamma
Gift med forumet
jeg skal lage kanelboller til selskap i morgen. tenkte at jeg kunne lage deigen i kveld og steke i morgen men kan deigen stå så lenge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Babelle
dA vil den bare falle sammen og du må heve på nytt men da fungerer ikke gjæret like godt,
så resultatet blir nok litt hardt..
ORIGINAL: RegniEsil
Eg ville no tru at gjærdeigen gjekk langt over sine bredder og nedover på disken..
ORIGINAL: [miss]
Meiner å huske å ha sett ho på god morgen Norge sei noko om det, ho Wenche. Men at du då må ha kald væske i[:)] og la den stå i kjøleskap eller en kald bod til dagen etter! [:D]
ORIGINAL: Hønepønemamma
Ja det kan du men anbefaler deg og bruke kaldt vann da ikke lunkent,
fikk det tipset av en baker. Jeg har latt det heve over natten og det
sies at det skal vøre det beste,jeg fikk iallefall godt resultat
ORIGINAL: Vimpane
JAAAAA det kan den. Lag deigen som vanlig, bare med kald væske. Kle bollen med plastfolie og sett den i kjøleskapet til i morgen. Det første du gjør i morgen tidlig er å ta den ut, og la den stå på kjøkkenbenken en time før du baker den ut....
Gjør dette hele tiden i barnehagen...null problem[:)] Men vi bruker tørrgjær, men skal ikke være noe problem med færst gjær heller[;)]
ORIGINAL: Chumalunga
Jeg gjør ikke det, synes det blir veldig gjærsmak på bollene når de står så lenge.