Kan en bli gravid om man bruker kondom?

PersilleLille

Glad i forumet
Var spørsmålet jeg fikk av ei vennine idag.. Jeg måtte le litt, og svarte nei det kan man ikke, så lenge kondomet var "helt" når samleie var over..:p
Men så begynte hun å forklare at mensen er 4 dager forsinka, og at hun ALDRI går over "tia".
Da begynte jeg å tenke litt, men prøvde å beroe henne med at det ikke var mulig.
Så sa hun også at hun nok hadde hatt eggløsning når dem hadde sex, men at de brukte kondom.

Jeg har roa henne ned med at det ikke er mulig å bli gravid på kondom, men må ærlig innrømme at jeg føler kanskje jeg har "løyet"?! 

Hva tror dere?
 
Kan jo være mikroskopisk hull... ingenting er 100% sikkert.

Får satse på at det er julestress som gjør forsinkelsen.
 
ja en kan bli gravi selv med bruk av kondom.
 
Jeg ble gravid selv om vi brukte kondom og angrepille...
Tok en angrepille pga vi mistenkte at kondomet ikke holdt, men det holdt tydligvis ikke med pilla heller


Til våren skal gubben snippes, han må bare manne seg opp først. Hehe
 
eg har nå ein kondombaby
han e nå snart 1 1/2år.
ingen tegn t at d va noe som helst galt me den i d heila tatt
 
Du løy jo ikke, den fungerer jo fint om den er hel. Men det er ikke store hullet i den som trengs, og ikke sikkert en klarer å se at det er hull i heller.. 
 
man kan bli gravid med kondom ja
 


AnaBanana skrev:
Du løy jo ikke, den fungerer jo fint om den er hel. Men det er ikke store hullet i den som trengs, og ikke sikkert en klarer å se at det er hull i heller.. 


Det kan vel "tyte over" også? Men det bør man vel kanskje merke..
 
Okei. Takk for svar:) Får vel ta en prat med henne igjen. Når bør hun begynne å teste, hvis mensen ikke kommer?
 
Kan teste nå, men anbefaler å kjøpe billige tester på nettet. kommer som regel innen en uke, mye billigere og greit å ha i hus uansett :)
 


PersilleLille skrev:
Okei. Takk for svar:) Får vel ta en prat med henne igjen. Når bør hun begynne å teste, hvis mensen ikke kommer?


nå. Like greit å få svar enn å leve i uvisshet og bekymre seg. 
 
Tror jeg får stikke innom henne imorgen med en liten "gave" da;)
 


*Tullingen* skrev:
eg har nå ein kondombaby
han e nå snart 1 1/2år.
ingen tegn t at d va noe som helst galt me den i d heila tatt


Jeg også! Overrasket over at vi er så mange!
 
Javisst kan en det.
Har man sex er det alltid en viss sjanse for å bli gravid, prevensjon eller ei!
 


Imogene skrev:
Javisst kan en det.
Har man sex er det alltid en viss sjanse for å bli gravid, prevensjon eller ei!


Ja er jo sant det. Sa til henne at når man har sex, så kan man bli gravid..Men tenkte siden dem brukte kondom, at det da ikke gikk ann. Men du har nok rett..

Huff, jeg prater litt med henne nå, og hun er så fortvila stakkar.. Hun er ikke i fast forhold enda, så hun lurer på om hun skal innvolvere mannen hun hadde sex med... Eller om hun skal vente til hun har tatt testen. Jeg mener hun bør informere henne, men så mente jeg også at man ikke kan bli gravid med kondom... Ergo- i have no idea. :p 
Hva syns dere hun bør gjøre?
 
Nei, tror ikke hun bør informere han om noe før hun er sikker selv. Men dersom hun mot formodning er blitt gravid, til tross for kondombruk, så må hun jo naturligvis ta en prat med han.
Kondom skal være sikkert, så lenge den er hel, og man bruker den riktig. Men ingen regel uten unntak.
 
Jeg synes hun skal ta en test i morgen. Er en positiv, fortell mannnen. Negativ, hva er vitsen å fortelle han da? Er hun flere dager over tiden er det ikke så stor sannsynlighet for at testen viser feil (men så klart, man har alltid unntak).
 
Ja så sant så sant. 

Jeg skal dra opp til henne imorgen tidlig med en test til henne, og vente sammen med henne.. Så får vi ta det derfra. Fraråda henne om å si noe til denne mannen før hun vet noe ang testen. Takk for gode svar jenter:)
 
Back
Topp