Kan eggløsningstest brukes som gravidtetest?

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Har bare EL test i hus ;p er på rugedag 11 tror jeg :p fikk positiv el test.. Bah hater denne vonde ventetiden fylt av usikkerhet

Sent from my iPad using BV Forum

Det kan det hos noen, men hos en del blir den ikke positiv før hcg er ganske høyt. Så da er det jo like greit å ta en g-test.

Den EL-testen du har lagt ut bilde av i juni-tråden er negativ forresten. Vi har LH (hormonet den testen skal måle) i kroppen hele syklusen, så det er alltid to streker på en EL-test, hele syklusen. Det er først når begge strekene er like sterke, eller teststreken blir sterkere enn kontrollstreken, at EL-testen er positiv. Og siden LH og hcg er ganske likt, og EL-testene ikke er så nøyaktige, så kan de da altså slå ut på hcg. (G-tester er mer nøyaktige, så de slår ikke ut på LH, og får derfor bare to streker når man er gravid).

6a6eaa30ce050257246990d2ec811605
er den nederste også negativ ? Ja eg e besatt :rolleyes:

6a6eaa30ce050257246990d2ec811605
er den nederste også negativ ? Ja eg e besatt :rolleyes:

Den er neesten positiv, men når er disse testene tatt? LH varierer gjennom døgnet, mens hcg skal jo stige gradvis (dobles omtrent hver andre-tredje dag i starten). Så om du skal sjekke hcg og ikke LH så burde du teste på samme tid, en gang om dagen, og så må du ha holdt deg en del time fra forrige toalettbesøk og ikke drikke rett før.

Jeg anbefaler å kjøpe g-test altså, da vet du jo hva du måler, dersom dette er hcg. ;)

Den er neesten positiv, men når er disse testene tatt? LH varierer gjennom døgnet, mens hcg skal jo stige gradvis (dobles omtrent hver andre-tredje dag i starten). Så om du skal sjekke hcg og ikke LH så burde du teste på samme tid, en gang om dagen, og så må du ha holdt deg en del time fra forrige toalettbesøk og ikke drikke rett før.

Jeg anbefaler å kjøpe g-test altså, da vet du jo hva du måler, dersom dette er hcg. ;)
Takk for svar. Skikkelig mindf•ck dette opplegget her :p
Har tatt på ettermiddagen :)
Har lyst å kjøpe Graviditetstest i morgen men er så redd den skal Være negativ uff. Fikk mest sannsynlig ingen på frys denne gangen :rolleyes:

Takk for svar. Skikkelig mindf•ck dette opplegget her :p
Har tatt på ettermiddagen :)
Har lyst å kjøpe Graviditetstest i morgen men er så redd den skal Være negativ uff. Fikk mest sannsynlig ingen på frys denne gangen :rolleyes:

Håper stigningen på testene dine er pga hcg og ikke bare LH som svinger. Jeg liker ikke å bruke EL-tester til hcg-testing, jeg synes det bare er forvirrende (og hos meg blir det tydelig rosa strek på g-test en god stund før EL-testen er positiv, så det funker ikke heller).

Lykke til om du tester i morgen! :)

Håper stigningen på testene dine er pga hcg og ikke bare LH som svinger. Jeg liker ikke å bruke EL-tester til hcg-testing, jeg synes det bare er forvirrende (og hos meg blir det tydelig rosa strek på g-test en god stund før EL-testen er positiv, så det funker ikke heller).

Lykke til om du tester i morgen! :)
Tusen takk :) ja e forvirrende. Har rotet meg opp i noe eg ikke burde føler eg. Ble ikke klokere av testene :p

Skjønner ikke hvorfor du tester med el tester, det blir bare selvpining.

Back
Topp