Kan du mye om svangerskap og fødsel?

LSB

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Påskekyllingene 2020
Har du lest deg opp, liksom? Føler du at du har mye kunnskap om svangerskap og den kommende fødselen, eller skulle du ønske du visste mer? Eller vil du helst vite bare det du må? :dummy1:

Har ett barn fra før, så føler jeg er godt rusta.

Gleder meg ikke til 1. Trimester og fødsel men gleder meg sånn til å ha baby i huset igjen. Elsker babytiden :Heartbigred

Jeg fødte for straks 10 mnd siden, og før det så prøvde vi i 4 år før vi fikk førstemann! Da leste jeg MYE! Så føler meg ganske forberedt☺️

Det er egentlig ganske rart. Dette blir barn nr fem, så skulle tro jeg visste det meste :hilarious:
Men som alt annet varierer det, ikke bare fra person til person men også fra svangerskap til svangerskap. Også glemmer man såå mye :facepalm:
Så egentlig føler jeg meg litt grønn. Leser litt underveis og holder meg til noen viktige datoer fremover. Har en liten slagplan på ting..
når det gjelder fødsel har jeg lik mening som før, har aldri gruet meg til de. Er mer spent på hvordan og når de starter. Ungen må jo ut, vondt gjør det, men helt fantastisk etterpå!
Kanskje litt mer tanker nå når jeg er 8 år eldre enn jeg var sist jeg gikk gravid og fødde., bekymrer meg mer om det går bra.

Jeg har lest veldig mye (litt for mye?) i det siste, o kjæresten er lei av all infoen jeg prakker på ham . Førstegangs gravid her ja. Vil vite alt!

Jeg leser underveis, så foreløpig kan jeg ganske mye om det som skjer fram til uke 9-10, og veldig lite om alt som kommer etterpå. Er enda mer grønn på det som skjer etter fødsel, og det er vel kanskje dét jeg egentlig burde forsøkt å sette meg inn i :p

Leste meg mye opp med nr 1 da jeg var sengeliggende hele svangerskapet pga hypermesis. Er tredjegangs nå så føler jeg kan det "meste". Men fortsatt kjempespent da det nå blir nesten 6 år siden sist! Hadde litt komplikasjoner med vesla så kjenner at det gikk innpå meg. Men gleder meg stort og håper alt går bra :)

Jeg leser underveis, så foreløpig kan jeg ganske mye om det som skjer fram til uke 9-10, og veldig lite om alt som kommer etterpå. Er enda mer grønn på det som skjer etter fødsel, og det er vel kanskje dét jeg egentlig burde forsøkt å sette meg inn i :p

Jeg husker med første, så var jeg forberedt på nesten alt frem til fødsel og hadde jo prøvd å lest litt om amming osv. Men det jeg ikke hadde peiling på, som jeg ikke hadde lest noe om og ingen hadde fortalt meg var feks etterrier og sammentrekningen og hvor vondt det var, det tok meg helt på sengen!!

Jeg husker med første, så var jeg forberedt på nesten alt frem til fødsel og hadde jo prøvd å lest litt om amming osv. Men det jeg ikke hadde peiling på, som jeg ikke hadde lest noe om og ingen hadde fortalt meg var feks etterrier og sammentrekningen og hvor vondt det var, det tok meg helt på sengen!!

Det var heldigvis en av de tingene mamma kunne fortelle meg. Hun sa at etterrier var nesten verre. Det gjorde at jeg var godt forberedt.

Har født 6 ganger før og er generelt veldig interessert. Så har lest MYE, kan mye teori, sett mye på TV og har jo da en del egen erfaring.

Wow, dette ante jeg ikke! Takk for informasjonen! Det er så typisk at en blir overraska der en ikke har satt seg inn i ting på forhånd. Greit å vite om alt son gjør vondt, tenker jeg!

Wow, dette ante jeg ikke! Takk for informasjonen! Det er så typisk at en blir overraska der en ikke har satt seg inn i ting på forhånd. Greit å vite om alt son gjør vondt, tenker jeg!
Greit å vite på at du gjerne ikke kjenner etterriene og :) jeg merka ingenting etter ungen var ute, men hører at det kan bli verre med nr 2 osv. Men ikke dumt å forberede seg på at det kan gjør vondt med etterrier!

Har født 2 ganger. Første gang gjorde så jeg gruet meg til andre gang, men andre gang ble styrtfødsel. Føler jeg kan det jeg trenger og ikke minst hva jeg selv kan gjøre for at fødselen blir lettes mulig. Håper det funker denne gangen og som andre, men er litt redd for å ikke rekke sykehuset denne gangen da de på sykehuset mente det kom mest sansynlig til å enda raskere 3 gang. :nailbiting:

Mja.. Etter å ha prøvd i lang tid kan jeg sykt mye om det å bli gravid, men ikke like mye om selve svangerskapet og fødsel :p Har mange venninner som har født både en og to ganger de siste årene, så jeg har fått vite en del gjennom dem og leser meg selvsagt opp på svangerskapet. Fødsel har jeg ikke tenkt på enda, annet enn jeg gleder meg til å føde! Kanskje litt merkelig, men..:rolleyes:

Mja.. Etter å ha prøvd i lang tid kan jeg sykt mye om det å bli gravid, men ikke like mye om selve svangerskapet og fødsel :p Har mange venninner som har født både en og to ganger de siste årene, så jeg har fått vite en del gjennom dem og leser meg selvsagt opp på svangerskapet. Fødsel har jeg ikke tenkt på enda, annet enn jeg gleder meg til å føde! Kanskje litt merkelig, men..:rolleyes:
Jeg synes ikke det er merkelig. Forrige fødsel synes jeg var kjempefin. Jeg sa til min samboer etterpå at jeg kan ta 10 fødsler til istedenfor en graviditet. Så det å føde kan være en kjempegod opplevelse.

Jeg hadde ikke lest meg opp på fødsel, men jeg hadde lest mye om alt som skjer etterpå. Det var jeg egentlig glad for, jeg hadde ingen forventninger til fødselen annet enn at det kom til å bli kjempevondt :p

Jeg synes ikke det er merkelig. Forrige fødsel synes jeg var kjempefin. Jeg sa til min samboer etterpå at jeg kan ta 10 fødsler til istedenfor en graviditet. Så det å føde kan være en kjempegod opplevelse.

Jeg hadde ikke lest meg opp på fødsel, men jeg hadde lest mye om alt som skjer etterpå. Det var jeg egentlig glad for, jeg hadde ingen forventninger til fødselen annet enn at det kom til å bli kjempevondt :p
Ååh, så kjekt å høre! Hørt om flere som har gode opplevelser med en fødsel :)
Det er vel det jeg også har tenkt - sykt vondt og regner med det tar sykt lang tid :P

Hele fødselen min sist varte i fire timer. Så det trenger ikke å ta lang tid. Jeg leste mye sist, og var forberedt på mye. Men så skjedde det ting som gjorde at alt ble annerledes, og veldig morsomt å huske tilbake på. Regner ikke med at det blir det samme, eller sammenlignbart denne gangen ;):laughing005

Er andregangs, og eelsker å lese meg opp på alt mulig. så føler meg ganske godt oppdatert!

Er gravid med nr 3 nå. Skulle tro jeg visste masse. Men føler meg helt ny! Haha! Er dog 6 år siden sist..

Back
Topp