Kan du fortelle meg om oppkjøringen din?

ToSmå2010

Forumet er livet
Skal ha oppkjøring om noen dager, og jeg gruer meg så utrolig mye :(
Strøyk på testkjøringa, fordi jeg dreit meg ut ett sted jeg hadde vikeplikt og læreren måtte bremse for meg :/ Men det er første gang har skjedd, så det var nok bare max uflaks..

Stod du?
Skjedde det noe spesielt?
Noen tips til meg kanskje? :)

Jeg besto første oppkjøringa , men jeg var drit nervøs...
Husker ikke alt da.. er ca 8 år siden jeg tok lappen... men husker sensoren prøvde å få tankene mine over på noe annet , så vi snakka om det som interesserte meg på turen.. dvs dyr ..hehe... Jeg holdt nesten på å stryke , men henta meg fort inn og tok selv initiativ til å forklare hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde... og da forsto han meg og det var greit..hehe..Er nok viktig å prøve å slappe av mest mulig og ikke stresse.. evt prøv å få til en koselig samtale med sensoren som kan hjelpe nervøsiteten litt... Masse lykke til

det er leeenge siden, føles det i alle fall. 11 år :-P
Jeg hadde en time med kjørelæreren først på morgenen og da fikk jeg kjørt av meg nervene litt, gjorde et par bommerter og var så klar som jeg kunne bli.

Så fikk jeg sensor og jeg fikk han som de sa var en sur gammel gubbe. Men han var kjempekoselig! Jeg fikk langkjøring og han sa at han kom til å skrive litt underveis men det var fordi det skulle lages/oppdateres i ruten. Kanskje han bløffet, hvem vet.
Kjørte vel og lenge, det ble så stille at vi satte på musikk, og så kom vi nå til slutt tilbake og der skulle jeg rygge inn i en parkeringsplass. Jeg klarte rett og slett ikke parkere mellom to hvite streker, jeg så de ikke skikkelig i speilene. Så da feilet jeg totalt på DEN lille biten. Men jeg hadde gjort det godt nok til å stå med god glans og det  var null stress.

Det jeg hadde bommet på, som jeg husker best, er at jeg bremset ned i en 80 sone uten å se i speilet bak meg om det kom en gærning som kunne ha kjørt inni meg. Ikke store greiene i alle fall. Speilbruk var det jeg hadde feilene mine på egentlig.

Lykke til da! Jeg er sikker på at dettte klarer du :-)

Jeg var DRITnervøs. Husker det var tåke på morgenen. Møtte opp på kjøreskolen, så skulle jeg og kjørelærer kjøre inn til trafikkstasjonen. Mens jeg kjørte, lettet tåken, og det var skyfritt og strålende vær.
Så viste det seg at sensor var en tidligere kollega av læreren. Så hele turen skravlet vi som en foss, og jeg hadde ingen feil. Gikk skikkelig fint. Kjørte opp i Oslo, men synes det var fint.

Jeg strøyk også på testkjøringa, men det tror jeg de fleste gjør..
Kjørelæreren gjør det nok for å "skremme" litt.. Hvertfall det de gjør her.
Jeg var dritnervøs på testkjøringa, men på oppkjøringa var jeg ikke nervøs i det hele tatt!
Jeg bare skravlet i vei med sensoren og han var kjempehyggelig.
Jeg gjorde en ganske stor feil, men han strøyk meg ikke på det, selvom han kanskje burde gjort det...
Jeg skulle kjøre ut på E18 (hadde aldri kjørt der) og han sa, kjør mot **** men jeg la meg i feil fil og oppdaget det litt seint, så jeg bare heiv meg over i andre fil uten å se bak meg.
DET er en stor feil, men han overså det tydeligvis.
Det er på en lite trafikkert vei da, så å si aldri biler der, så kanskje det hadde noe å si..

Lykke til! Ikke la nervene ta overhånd, så klarer du det:D

Takk takk :)
Jeg skal også ha en kjøretime før oppkjøringen, så håper det skal hjelpe litt..

Det er en sensor på trafikkstasjonen, som tydeligvis er helt jævlig.. Ellers så skal visst de andre være hyggelige.. Så jeg krysser alt jeg har for at jeg ikke skal få henne :/

Jeg vet at jeg er dårlig på å se i speilene, så jeg må bare skjerpe meg der.. Håper virkelig at det her går bra..

Sto på min første oppkjøring, og var ikke nervøs i det hele tatt. Rakk ikke grue meg tror jeg! Hadde en kjøretime før oppkjøringa som jeg rett og slett kjørte helt for jævlig på. Så tror nok det hjelper med sånne kjøretimer først, og har om du kjører dårlig så ta det som et godt tegn ;)

Back
Topp