lenemor
Forumet er livet
Hadde en opplevelse på butikken i dag som var ganske skummel. Var og handlet med august i vogna, og som vanlig virret jeg fra ene enden av butikken til den andre. La merke til ei lita jente som satt i trilla si og spiste banan - hun var kanskje rundt halvannet år. Plutselig hører jeg at hun lager en rar lyd, og ser moren styrte til vogna - hun begynner å rope til henne, så begynner hun å slå jenta på ryggen. Jenta hiver etter pusten og blir mer og mer hysterisk i blikket, og det gjør moren også som begynner å rope på moren sin (?) som var litt lenger bort i butikken. Etter en liten stund begynner moren å stikke fingrene ned i halsen til datteren for å få tak i bananbiten som helt åpenbart har satt seg fast. Jeg roper til henne at hun skal løfte opp barnet, men hun forstår ikke hva jeg sier, så jeg styrter bort, river jenta opp av vogna og snur henne på hodet over armen/låret mitt før jeg gir henne noen gode dult mellom ribbena. Da jeg snur henne riktig vei igjen ser vi at jenta har tykt slim rundt både munn og nese... men hun har også et stort smil og hun puster!!
Moren og bestemoren takker og takker, de tørker jenta i fjeset, og så ser de at jeg har fått slim på genseren min så de begynner å unnskylde mens de tørker meg. Jeg svarer at det viktigste er at jenta har det bra, og at jeg ikke har problemer med litt slim på klærne mine. Jenta sitter i vogna si og ser på meg, og jeg snakker til henne, forberedt på at hun skal være litt redd for meg - jeg har jo vært slem mot henne, men nei - hun ser på meg med et stort smil og strekker hendene mot meg - hun forsto nok at jeg hjalp henne.
Da jeg gikk derfra skalv jeg i hele kroppen - var kvalm og hadde hjertebank - tenk hvor galt det kunne ha gått. Jeg er jammen glad at jeg kunne såpass med førstehjelp!
Moren og bestemoren takker og takker, de tørker jenta i fjeset, og så ser de at jeg har fått slim på genseren min så de begynner å unnskylde mens de tørker meg. Jeg svarer at det viktigste er at jenta har det bra, og at jeg ikke har problemer med litt slim på klærne mine. Jenta sitter i vogna si og ser på meg, og jeg snakker til henne, forberedt på at hun skal være litt redd for meg - jeg har jo vært slem mot henne, men nei - hun ser på meg med et stort smil og strekker hendene mot meg - hun forsto nok at jeg hjalp henne.
Da jeg gikk derfra skalv jeg i hele kroppen - var kvalm og hadde hjertebank - tenk hvor galt det kunne ha gått. Jeg er jammen glad at jeg kunne såpass med førstehjelp!