Kan drømmer ha noe betydning!!?

• Trådstarter Trådstarter Lilletullavår
  • Opprettet Opprettet
L

Lilletullavår

Guest
Hadde i natt mitt værste mareritt noen sinne. Denne "drømmen" omhandlet at min kjære datter som enda er i magen fikk kreft (mens ho enda var i magen i drømmen). Var på drømmetydnings hjemmeside og der stod det: hvis du blir redd etter å ha drømt om kreft bør man gå til legen, hvis du er frisk vil drømmer om kreft bety vekst av noe ubehagelig.

Jeg er førstegangs, veldig paranoid, og veldig overtroisk, men om jeg skal tro på drømmetydning og slikt vet jeg ikke..!! Så mitt spørsmål er: kan babyer i magen få kreft?? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hehe.

Hilsen paranoid førstegangsmor!!!

Drømmer kan absolutt ha betydning, men jeg tenker at de har betydning på den måten at de er en beskjed fra din underbevissthet til deg selv, ikke at de er et generelt budskap fra universet som kan tolkes likt for alle (altså kan leses ut fra en nettside).

Akkurat denne drømmen ville jeg tolket som at du er gravid. Det er vanlig å ha de sykeste, mest livaktige drømmer mens man er gravid, og ja, de handler ofte om at noe er katastrofalt galt med barnet.

Babyer i magen kan få kreft, i helt ekstremt sjeldne tilfeller der moren har kreft av en spesiell og veldig sjelden type. Men det er neppe det drømmen din betyr. Mange vordende mødre drømmer om at de føder monstre, men i virkeligheten ender de jo opp med perfekte små bebiser.

Drømmene dine forteller deg at det skjer veldig store forandringer i kroppen og sinnet ditt akkurat nå. Kanskje underbevisstheten din forbereder deg på den evige bekymringen det er å være mamma.

Jeg hadde noen ekstreme drømme når jeg var gravid.. Våknet enkelte ganger at jeg grein, svetten rant eller av lettelse..
Tror det normalt å ha livlige drømmer når man er gravid..

Her drømte e titt og ofte om at e fikk et monster.
Han hadde babykropp, men et voksent hode/ansikt. Og ansiktet hadde noen skumle trekk.

Drømte også mye om sykdommer osv. Helt normalt! fikk e beskjed om fra leger og jordmødre.
Det e bare kroppen som e så full av hormoner at man får et lite kræsj i hodet :P

hehe.. skulle ønske eg trudde på noe sånt "magisk og overnaturlig"

DEm hadde nettopp et program om drømmer på NRK, (han der skjeggete fyren.husker ikke hva han het)

Før tyda man drømmer i hytt og pine, men alt har nok en naturlig foklaring.
Drømmer er bare en sammensurium av ting underbevisstheten gnager på :)

*darn it, eg så drømte tafsedrøm med Hugh Jackman.. altså ikke sanndrømt :(

Jeg hadde noen ekstreme drømme når jeg var gravid.. Våknet enkelte ganger at jeg grein, svetten rant eller av lettelse..
Tror det normalt å ha livlige drømmer når man er gravid..
Jeg og....

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Jeg hadde noen helt vanvittige drømmer mens jeg gikk gravid, jeg drømmer mye til vanlig, men graviddrømmene er i en helt egen klasse både på godt og vondt! Håper de ikke blir så livaktige for deg fremover så du slipper å bekymre deg

Jeg drømmer også helt syke ting ifb med babyen i magen, men tror det bare er underbevistheten og hormonene som tuller med meg.
Har drømt alt i fra å føde et monster til en baby på nesten ti kg :-P

Pust!
Det er helt normalt å drømme mye rart når man er gravid... Selv har jeg hatt de mest vannvittige marerittene ever mens jeg var gravid., begge gangene! Bare å bli vant til det med andre ord :p Men skjønner at du blir redd:)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Takk for svar alle sammen, dette var veldig beroligende. Godt det ikke bare er meg!! :)

Du er ikke alene, har drømt om alt fra a til å i disse svangerskapene mine. Jeg tror helt klart at noen drømmer har en betydning, det er jo underbevisstheten som jobber, og den fanger jo opp mye man gjerne ikke tenker så mye over :p

Jeg drømte feks når jeg var gravid med nr2, at det var en gutt. Jeg var fortsatt 100% sikker på jente. Så drømte jeg at det var tvillinggutter. Jeg tenkte fortsatt jente. I løpet av nettene som følgte drømte jeg at jeg fødte trillinggutter, og at det på ul viste at jeg var gravid meg firlinger - da voksne mannfolk! Jeg tok fortsatt ikke hintet og stilte på oul, sikker på jente, men, det var en gutt, og da innså jeg at drømmene mine prøvde å fortelle meg at jeg tok feil :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Eg drömde massa mens eg gikk gravid .
Tex Drömt folk dog. Eg blev voldtatt.
Blev veckt flera ganger att eg grät å skrek i sömnen.

Man drømmer ganske syke drømmer når man er gravid. Oftest hadde jeg utro drømmer og jeg var da pottesur på min mann i en halv dag etter. Drømmene var så utrolig virkelige at det virka som jeg sleit med å se at det var bare rn drøm. Ellers har jeg også drømt om at babyen inni magen måtte klippes. Mens hu var inni magen. Så frisøren stakk saksa inn i det hellige og klippa i vei. Veldig blodig og virkelig drøm for å si det sånn. Har blitt vekka mer enn en gang av hyling, gråting eller kjefting fra meg når jeg var gravid. :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg drømte at jeg ble satt i gang 16 uker på vei. Da babyen kom ut pustet den og var helt frisk, og jeg ble helt hysterisk for den var jo ikke syk eller død på noen måte og kunne ha blitt båret til termin. Nå ville den dø istedet. Grusomt! :(
Jeg var også engstelig for barnet i magen. Tror nok man får eklere drømmer da.

Ja babyer kan få kreft i mors liv. Men det er neppe det drømmen forteller deg.
Håper du drømmer noe hyggelig i natt :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp