Kan dette stemme?? Dyre medisiner...

Ulva

Forumet er livet
Fikk hentelapp i posten i dag på medisinene fra sykehusapoteket, for neste forsøk.... på over 18000,-!!!!!! :eek:
Seriøst?? 18000,-???!!! Er det mulig?? Kjenner jeg ble søkk fortvilet nå, for har jo ikke sjans å betale 18000,- for medisinene i en smell. Vet det er dyrt for medisinene, men 18000? :(

Var mye ja, men jeg står jo på lave doser og kort regime og har brukt over 9000kr per forsøk...

Har du oversikt over hvilke medisiner og doser du skal stå på da? Så kan du jo sjekke på nett selv om det stemmer at det blir så mye samlet...

Jeg har gått på maxdoser i 10 dager (fostimon) og har endt opp på 13000 totalt med langt regime. Kanskje du skal fortsette på noe dyrere enn crinone som jeg gikk på etter innsett evt. Er nok en forklaring, men hørtes litt dyrt ut ja.

Jeg hadde langt regime nå og endte på 23 000,- :O Puregon koster jo 1000,- pr sprøyte... Brukte det i 15 dager + orgalutran (husker ikke akkurat hvordan det skrives) og masse støtte etterpå til meg...

Medisinene på første forsøk hos meg kosta rundt 15000, mens denne gangen kun 6000... så det varierer veldig! ! Kommer an på medisinene og mengden... Kort regime begge gangene her..

Vi betalte 7000 på langt regime, 15000 på kort regime.. Dyrt ja!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi ba om å få regning fra apotek når vi henta ut medisin, sånn at vi kunne få en måned på oss til å betale de. Da vi var kommet over 15000 så ringte jeg til helfo å sa at nå var vi over å at vi hadde ei regning på 10000 liggende på medisin. Kopierte regninga å sendte den til helfo, å fem dager senere var pengene til regning på konto. Kanskje vi hadde flaks, men vi er jo mennesker, så om man ber fint om utsettelse eller oppdeling av regninger så er de fleste hjelpsomme. Sykt dyrt for medisiner, dessverre. :(

Ringte også å spurte apoteket om vi kunne få med regning når vi hentet ut medisiner. Å det kunne vi IKKE... Måtte betale der ja, så sikkert forskjell på apotekene... :( Bra noen gjør det slik da, blir mye lettere da.

Jeg hentet ut medisinene etterhvert som jeg hadde behov for de. Da ble ikke engangsbeløpet så altfor stort, selv om det ble dyrt totalt.

Stussa litt selv når vi henta medisinene sist, sist kosta det drøye 12000,- og denne gangen bare drøye 5000,-... Er visst stor forskjell...

Jeg ringte og hørte, for jeg har vært litt redd jeg hadde fått feil, siden det var så "billig" i forhold til forrige gang... Men det var fordi de har halvert dosa med Menopur sprøytene, da jeg var på nippet til og bli overstimulert sist... Og disse sprøytene var veldig dyre..., og nå bare halvparten av dosa...

På første forsøket kom vi på litt over 12000,-, hadde langt regime. Skal nå ha kort regime og i følge planen skal jeg på Pergoveris 300 IE i 5 dager. Skal så inn til UL og blir da bestemt videre behandlig. Skal og ha Orgalutran 0,25 mg men blir evt ikke før etter UL og vet ikke hvor lenge den evt skal brukes. Skal etter planen kjøpe evt nye medisiner etter UL.

Huff ja, det er dyrt! Vi betalte rundt 18000 ved forrige forsøk...

Back
Topp