Kan det virkelig være så forskjellig?

Pjokkenmamsen

Blir kjent med forumet
Jeg er gravid i uke 6 nå, og i sist svangerskap (5 år siden) ble jeg veldig kvalm i uke 5 og det varte til uke 20. Hadde nesten forventet at kvalmen skulle komme tidlig i dette svangerskapet, men jeg har nesten ikke kjent noen symptomer, kun ømme bryst, sulten og antydning til uggen av og til. Jeg lengter selvfølgelig ikke etter den morgenkvalmen jeg hadde med sønnen min, men kjenner at jeg blir litt bekymret av og til at jeg ikke kjenner så veldig til symptomer slik som sist. Og det kan selvfølgelig komme plutselig kastet over meg. Flere som har opplevd at to svangerskap kan være så ulike?

Jau, jeg var kvalm sist jeg og. Jeg er 6+6 nå, men alle sier svangerskap er ulike så jeg henger med på det jeg

Kan nok være så forskjellig ja

Her har mine svangerskap vert ulike fra jeg gikk med jentene til jeg gikk med gutten. Prøv og ikke bekymre deg over det, og vær glad for kvalmen ikke har dukket opp enda:) Hvert svangerskap, hver fødsel er helt forskjellig, så ikke bekymre deg

Føler det litt som deg Pjokkenmamsen. Sist startet jeg med oppkast i uke 6, men nå er jeg "bare" kvalm og en del andre ting, men veldig rart å ikke ha spysjau hver dag (hadde det i over 20 uker sist).

Motsatt her! Hadde knapt symptomer sist, men nå har jeg ligget rett ut på sofaen i to uker.. Husker jeg syns det var litt kjedelig å ikke merke noe særlig til graviditeten sist, men skjønner nå at det var absolutt å foretrekke ;) Alle svangerskap er forskjellige, så prøv heller å nyt hver dag uten kvalme!

Er slikt her også.
Med første merket jeg graviditeten med at jeg var kvalm og slapp, var vel 4 uker da.
Nå merker jeg ingenting så er litt redd siden jeg mistet for ikke så lenge siden, men trøster meg med at når jeg mistet så hadde jeg mye magesmerter, noe jeg ikke har nå :)

Vi skal vel egentlig være glad at vi slipper kvalmen en liten stund :)

Å ja..

I mitt forrige svangerskap var jeg ikke plaget med kvalme overhode. Men denne gangen er jeg helt ødelagt. Lå på sofaen en uke i strekk (uke 6-7). Jeg tenkte nok noe av det samme som deg: Er dette normalt? Slik var det ikke sist. :)

Her er det helt likt!!!

Altså, i mitt forrige svangerskap ble jeg kvalm ca uke 5 og kastet mye opp, og rundt uke 7 sov jeg ca hele døgnet med unntak av de timene jeg var på jobb.

Denne gangen, er det ikke slik i det heletatt. Jeg blir litt uggen av tanken på å spise kake og slikt, så jeg holder meg unna søtsaker, men er ikke kvalm utenom det! Jeg sover muligens litt mer enn vanlig men ikke på laaangtnær slik det var sist, så her er det hittil veldig anderledes!!

Det er såppas at jeg skal ikke ut med noen nyhet på fb før etter jeg har sett den lille på ultralyd igjen på fredag, vi var forrige fredag og så et bittelite hjerte slo, og det er ingenting som tilsier at noe galt skal ha skjedd, men dette med ingen kvalme er så anderledes fra sist at en bekreftelse til skal bli godt :D 

Jeg har andre symptomer slik som utfloden, puppene, vondt i hodet, svimmel og neseblod da :) 

Her er det også veldig forskjellig enn fra sist. Da var jeg kvalm om morningene, og kastet opp eneste morgen på jobb. Denne gangen er jeg kvalm konstant, fryser mye og føler meg ikke bra i heletatt

Jeg har vært gravid 7 ganger, og de har igrunnen artet seg ganske likt her. Bortsett fra første gang, da jeg hadde tvillinger, da var jeg mer kvalm enn når det bare var en. Men stort sett likt, ikke særlig mye kvalme eller andre symptomer, bare denne overveldende trøttheten.

Back
Topp