Kan det være tvillinger?

lillema92

Flørter med forumet
Jeg kjenner at jeg har litt småpanikk etter første svangerskapskontroll i dag.

Legen regnet seg frem til at jeg er i uke 8+2 i dag, det samme som jeg har kommet frem til. Da hun skulle kjenne på livmora mi ble hun overrasket over hvor stor den var. Mente at den tilsvarte minst 9-10 uker :eek: Jeg blir dritnervøs for at det kan være tvillinger. Har ei på 1,5 år og kjenner at tvillinger kan bli heftig. Noen som har erfaring med stor livmor? Har bestilt UL til mandag, men det føles uendelig lenge til.

Oi oi! Ingen erfaring men har sett at magen vokser my fortere med 2, logisk nok.

Så regner med det kan være tvillinger eller så er du lenger på vei? Blir spennende å høre.

I forrige svangerskap utbrøt legen min også "oi, du må da være mye lenger på vei" idet hun kjente på livmoren min i uke 12. Den var kommet uvanlig høyt opp og var veldig følbar fra utsiden. Da hadde jeg vært på ul tidligere den uken hvor målene på fosteret stemte med mine beregninger. Det var dessuten også bare et foster der. Kjenner også denne gangen at livmoren er langt opp til at jeg bare er 10+2, så noen er nok bare konstruert sånn at livmoren viser seg tidlig, på samme måte som at noen har bakovervendt livmor som kommer til syne senere enn "normalen":).

Back
Topp