Kan det være tvillinger?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Jeg har hatt en tvillingfølelse hele tiden. Var hos lege i dag, og hun sa at livmoren er forstørret, ville anslå at jeg var mellom 7 og 9 uker på vei. Såvidt jeg kjente er den over skambenet.
Jeg er bare 4+3, og lurer på om det kan være tvillinger som gjør at livmoren er såpass stor?

Legen har henvist meg videre til ul, men det tar litt tid. Er så nervøs, tenker på det hele tiden. Derfor spør jeg dere.

Håper på svar :)

Må også legge til at jeg ikke fikk positiv test før 9-10 dpo denne perioden, så jeg kan ikke være lengre på vei.

Hei på deg.

Jeg kan godt forstå at du er spent :-)
Det er ikke så enkelt å svare enkelt, men jeg skal prøve....
De kan selvfølgelig være at du er gravid med tvillinger. Min erfaring er i grunnen at mange kvinner har rett i det de går og kjenner på!
Men det kan jo også være at du er lenger på vei enn du tror. Noen kvinner får en blødning som kan ligne på mensen selv om de er gravide, og da er det lett å regne feil.
En annen ting som er viktig når man kjenner på hvor høyt livmoren står er, om urinblæren er tom eller kanskje ganske full..... En full blære "løfter" livmoren opp og man kan lett tro at den står høyere enn den egentlig gjør.

Du får slappe av og finne roen så godt du kan og så blir det veldig spennende å se om du blir mamma til èn eller to....... :-)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp