kan det være sant??? ang klamydia??

¤Ida

Gift med forumet
at det kan ligge skjult i kroppen over en lengre periode??
klarer ikke å finne noe om det på nettet, men er jo flere som sier det[8|]

Hentet fra apotek 1 sine nett sider:

Det tar 5 dager - 3 uker fra man blir smittet til man eventuelt utvikler symptomer. For hele 60-80% av de smittede gir infeksjonen ingen symptomer. I de tilfellene infeksjonen gir symptomer kan det merkes slik:
  • Kvinner:
    Svie ved vannlating
    Utflod
    Blødninger ved samleie eller mellom menstruasjonene
    Underlivssmerter og feber
  • Menn:
    Svie ved vannlating eller hyppig vannlating
    Utflod eller væsking fra urinrør
    Smertefull, rød og hoven pung hvis bakterien sprer seg til bitestiklene
    Sårhet eller utslett på penishodet
    I sjeldne tilfeller kan man se forbigående leddsmerter hos begge kjønn.

Så siden så få merker symptomene, så kan en være smittet uten å vite om det selv

ORIGINAL: liten nupp i magen

det har jeg alltid hørt[:)]

skal det stå alltid???[8|][:D]

ORIGINAL: liten nupp i magen

det har jeg alltid hørt[:)]

ORIGINAL: Lois Lane

Det tar 5 dager - 3 uker fra man blir smittet til man eventuelt utvikler symptomer. For hele 60-80% av de smittede gir infeksjonen ingen symptomer. I de tilfellene infeksjonen gir symptomer kan det merkes slik:
  • Kvinner:
    Svie ved vannlating
    Utflod
  • Menn:

Så siden så få merker symptomene, så kan en være smittet uten å vite om det selv

det kan vell ta mer en 3 uker[8|]

jeg hadde det i nesten 1 år uten å vite det... Gikk fint her, men legen sa at det varierer fra person til person[:-]
Jeg fikk mistanke om at noe var galt siden jeg plutselig fikk mensen i 2 uker[;)]

ja det kan ligge sjult... det er ikke altid man får symptomer og vi kvinner kan bli sterile pga det...

ORIGINAL: ¤Ida

ORIGINAL: Lois Lane

• Kvinner:
    Svie ved vannlating
    Utflod
  • Menn:

det kan vell ta mer en 3 uker[8|]

Det vet jeg ikke, men sånn som jeg forstår det, så går det mellom 5 dager og 3 uker til de som får symptomer merker det. Og det er jo bare 40-20% som får det, så jeg rekner med det er derfor folk kan si at den er "sjult" i kroppen

ORIGINAL: Lissyjane

Bakterien ligger latent i kroppen. Det er bare en langvarig UVI. Men det smitter så klart ikke før man har det selv. De guttene jeg kjenner som har hatt det har pisset piggtråd etter tre dager. Mens mange damer ikke kjenner noe som helst.

exen min hadde ingen symptomer... Fikk sjokk begge to når jeg fikk prøvesvara[8D]

ORIGINAL: Meg88

det kan det.. så lenge at vi kvinner kan bli sterile...

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Grunnen til at den er så skummel er at man kan gå med den lenge uten å ha noen symptomer, det er vel det de mener. Den er ikke skjult, for en test vil gi svar på om man er smittet eller ikke.

Nettopp fordi den ofte får forbli ubehandlet er den skummel og kan føre til sterilitet.

Det er det eg og har hørt..
kom over denne brosjyren når eg var på helsekontroll med vettlo, syns det var så bra ordtak at eg måtte ta bilde av det, hehe..

ORIGINAL: GitteLen

Bakterien ligger latent i kroppen. Det er bare en langvarig UVI. Men det smitter så klart ikke før man har det selv. De guttene jeg kjenner som har hatt det har pisset piggtråd etter tre dager. Mens mange damer ikke kjenner noe som helst.

exen min hadde ingen symptomer... Fikk sjokk begge to når jeg fikk prøvesvara[8D]

da var han sjiiiitheldig[8D] De jeg kjenner som har hatt det har pisset piggtråd[&:] Det høres ut som helvete er løs når enkelte menn får det[&:] Dakar[8D] Sit. klovener i kamp "La han (skal egentlig være henne) ligge han (hun) er selv skyld i plagene"[8D]

Værste var at jeg hadde hatt det i ca 1 år, og exen i ca 1 og et halvt[8D][8D]
Trur ikke han kjente noe til klamydiaen vertfall;)

Ja er nok sant. Er vel derfor mange blir smitta. Mannfolka kan gå lenge uten noen symptomer hvertfall...

Jeg tror ikke det! (men vet ikke da) Enste jeg har hørt er at man kan GÅ lenge med klamydia uten å merke at man har det! Men vis man tester seg for det så slår det ut![;)] 

Ja det har vi fått erfare...
Mannen min fikk veldig dårlig sædkvalitet siden han gikk med klamydia uten å merke det, og da selvsagt uten behandlig.
Derfor er vi barnløse idag.....

Back
Topp