Kan det være mulig...?

Ketalar

Betatt av forumet
Vært megakvalm og trøtt helt siden uke fire, men plutselig for tre dager siden forsvant alle symptomer.... er 9+4 idag, har aldri hørt at kvalmen plutselig gir seg før uke 12...klarer til og med å spise sjokolade, og det har jeg ikke klart tanken på den siste mnd..
Lurer søren meg på om ikke alt er som det skal inni hybelen min... skal ikke på UL før 9 mai, men hvis jeg har en MA, burde jeg ikke begynt å blø etterhvert..? Hvis spiren døde i helgen, så lar vel ikke kroppen den ligge inni der helt til 9 Mai...?
Noen som har erfaringer med dette? Kanskje jeg bare er heldig som slipper mer kvalme...

Jeg var på ul lørdag da jeg var 9+0 og på selve dagen og dagene før var jeg suuuperkvalm, så intens at jeg måtte spytte tygd mat for å ikke kaste opp. Men etter ultralyden ble kvalmen borte og har heller murringer og strekkinger i underlivet nå. Jeg klarer og spise potetgull nå, noe jeg ikke kunne før :p

Jeg hadde MA i fjor. var på UL 9+4, da var fosteret mellom 4-5 uker og dødt, mens kroppen hadde fortsatt å være gravid, jeg måtte ta piller for at det skulle komme ut...... meeeeeen.... det vil ikke si at det er slik med deg.

Jeg har ingen "plager" denne gangen (noe som er litt skremmende) men nå når jeg ble 9 uker har jeg brgynt å bli veldig kvalm av lukter, så jeg tror nok det bare er slik for deg og, de sier jo at plagene varer som oftest til uke 12 :) :)

Symptomer kan forsvinne også før uke 12...
En MA trenger ikke å forårsake blødning, det er jo som sagt i navnet en missed abortion, altså kroppen får det ikke med seg... Og man trenger somoftest hjelp til å støte ut embryoet ved piller eller en utskraping...

Du kan nok bare nyte at du ikke er dårlig, men vet at det er lettere sagt enn gjort... Hadde det vært meg, med min historie, hadde jeg nok ringt panisk til gynekologen og forlangt ul nå og ikke 9.mai...

Husk at en MA ikke er det 'vanlige', selvom det er lett å få inntrykk av det på sider som dette. Føler 70%av de som er her inne er livredde. Og tror neppe dette reflekterer et 'vanlig' svangerskap for majoriteten. Når det er sagt, så kan jeg meddele at jeg er 8 uker i dag. 7 uker begynte jeg å spy- og jeg spydde minst 10 ganger pr dag i 3 dager. Så stoppet det. På dagen! Jeg var på ul i dag (planlagt), og frøet vokser som det skal, og har et bankende hjerte. Prøv å tenke at det er digg å slippe kvalmen!! Det skal f*** meg jeg, etter hypermesis til uke 20 forrige sv.skap!!;)

Mine symptomer ble borte i begynnelsen på forrige uke. Jeg ble selvsagt kjempe redd og bekymra siden jeg mista sist. Fikk ikke no hjelp av fastlegen min, så jeg bestilte time privat. Betalte masse penger, men var såå verdt det når jeg så det lille hjerte slå :) 

okei...takk for svar! er egentlig ikke bekymret sånn sett, liten vits når man ikke kan gjøre noe fra eller til uansett... men, brakk meg skikkelig på butikken tidligere, og har vært uggen i hele ettermiddag, jeeeeeji!! hehe...damer er syke i hodet som blir glade av å være kvalm...

Jeg har ikke vært kvalm, men for å sitere babyverden uke for uke uke 9: "Hurra! Første dag uten å være kvalm. Ja, slik er det for mange nå. Noen tror nesten ikke på det før dagen er omme. De har ikke en gang fornemmet den ugne følelsen. Plutselig er man jo den gamle jenta igjen." Så kanskje det ikke er så unormalt? :) man tror ting skal være sånn og sånn fra den uka og til den, men akkurat det har jeg funnet ut at ikke stemmer for alle..

Samme her.. Jeg var SUPER dårlig hele dagene helt til idag.. Idag var jeg bitte litt dårlig idag morges .. Så over.. :s Nå føler jeg meg ikke litt gravid enn gang.. Men, skal til legen om ei uke.. Så tar det med ro enn så lenge.. :)

Kanskje ta en test for sikkerhets skyld? :) eller er HCG'en i kroppen selv om det er en "MA" ?

Jeg har funnet ut i dagbøkene mine at kvalmen ga seg mer eller mindre i uke 8-9 forrige gang, men det var vel pr definisjon et veldig lett svangerskap. Tenkte jeg skulle ha det denne gangen også, men kan ikke huske at jeg var like uggen sist som nå. Satser på at det er hukommelsen som spiller meg et puss og at denne her sultenkvalmen skal begynne å gi seg snart :p

Forrige gang jeg gikk gravid spydde jeg 3-4 ganger om dagen i 6 mnd. Ikke gøy men fort glemt :-). Ble kvalm i uke 5 nå men spyr ikke sånn såm sist. Er sultenkvalm på en måte. Men er syyyyyyykt trøtt og sliten.

Back
Topp