Kan det være andre

bessie

Elsker forumet
Grunner for det lekker i brystene en at det er fullt?

Vet at brystene kan begynne å lekke om det er fult med melk i dem. Er lekker mye, eg kan begynne å lekke etter bare en halvtime etter eg har gitt jentungen mat. Synes dette er rart.

Det er hormoner som starter utdrivningsrefleksen. Friksjon på brystvortene. Eller å høre babygråt. Eller bare å se/lukte på babyen.

I førsten kunne jeg bare tenke på amming/babyen, og brått var det våte flekker... ;)

Her lekker det voldsomt viss babyen gråter, jeg skifter bleie på han, tenker på han osv:p Ganske overveldende hvor stor påvirkning den lille har på kroppen vår også etter svangerskap og fødsel:p

Oi dette var eg ikke klar over, takk for svar :-)

Utrolig plagsom at man bare begynner og lekke :-P

Med første lakk jeg helt fram til ammeslutt(14 måneder), og da var det ikke akkurat store mengdene igjen :P Jeg hadde kraftig utdrivning så det krevde lite for å sette det igang, ofte var det nok om jeg bare smurte på med salve så stod det stråler etter noen sekunder!

Trykk med en finger litt bestemt rett på brystknoppen (ikke langt inn), det vil stanse spruten.
Det ligger en lukkemuskel bak brystknoppen som da vil lukke seg. (Ikke for godt. ;) )

Jeg lekker også melk hvis babyen ser sulten ut, hvis den gaper, hvis jeg tenker på den, hvis jeg tenker den ser søt ut, hvis den gnir hodet inntil meg i søvne osv osv.. Amming er noe stort søl egentlig. :p Jeg lekker melk hvis andre sine babyer lager sultenlyder også, kroppen min vil tydeligvis mette alle sultne små, veldig irriterende egentlig. :meh:

Back
Topp