Kan det stemme med kjønnet?

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Ei på jobben har ei venninne fra Tyskland som har undersøkt /forsket litt på kjønn og hva en har lyst på etc..surt via søtt f.eks.

Surt var typisk jente, søtt var omvendt. Og mange så forskjell på graviditeter. Trøtthet er noe også. Jente, mer trøtt..

Når jeg var gravid med gutten min ville jeg ha sjokolade, junk, milkshake, kaffe gikk greit. Jeg hadde dilla på kaffe latte.

Nå tror de det blir jente (de antydet det på tidlig UL, får svaret helt sikkert på OUL neste uke)

Nå klarer jeg nesten ikke kaffe, elsker surt som sure epler, nektariner, appelsiner, surt snop. Sjokolade blir jeg kvalm av

Hvilke erfaringer har dere fra før og hvis dere vet nå hva det blir ?

Mistenker at dette er en del tull.
Surt stemmer på meg så lenge som jeg har vært kvalm. Har ei jente fra før, vet ikke hva det er nå. Liker kaffe litt bedre nå enn sist, men veldig glad i sure og salte ting. Det som skjedde når jeg kom til tredje trimester sist, var at jeg ville ha søtsaker og is hver dag, så det endret seg altså underveis.

Denne gangen har jeg hatt lyst på junk når jeg har vært kvalm, mens sist var jeg kvalmere, og greide ikke varm mat i det hele tatt.

Trøtthet... nå var jeg mindre trøtt i starten enn sist, men da var jeg nygravid i mørketiden, nå var det april-mai. Helt annerledes sånn sett :-)

For meg tror jeg det har mer med den generelle følelsen enn med kjønn. Surt hjelper jo på uvelhet.
Junk også. Derav populær dagen-derpåmat.

Første gangen jeg var gravid så var appelsin levebrødet mitt, det var jente, mistet dog i uke 18. Andre og tredje gangen var begge gutter og da var det helt klart sjokolade og junk hele veien! Denne gangen er det mest junk da jeg har helt stygga på sjokolade etter sist svangerskap, så langt har 3 leger sagt jente og 2 sagt gutt! Håper navlestrengen har flyttet seg til oul så vi får vite for jeg er så nyskjerrig[emoji28] magefølelsen sier gutt da [emoji4]

Med jenta mi var jeg gira på sure ting og orka ikke søtt... nå er det trolig gutt og et mer søtsugen..liker dog sure ting godt denne gangen også. Mye trøttere og kvalmete nå enn sist. får endelig kjønn imorra[emoji6]

Ei på jobben har ei venninne fra Tyskland som har undersøkt /forsket litt på kjønn og hva en har lyst på etc..surt via søtt f.eks.

Surt var typisk jente, søtt var omvendt. Og mange så forskjell på graviditeter. Trøtthet er noe også. Jente, mer trøtt..

Når jeg var gravid med gutten min ville jeg ha sjokolade, junk, milkshake, kaffe gikk greit. Jeg hadde dilla på kaffe latte.

Nå tror de det blir jente (de antydet det på tidlig UL, får svaret helt sikkert på OUL neste uke)

Nå klarer jeg nesten ikke kaffe, elsker surt som sure epler, nektariner, appelsiner, surt snop. Sjokolade blir jeg kvalm av

Hvilke erfaringer har dere fra før og hvis dere vet nå hva det blir ?

Tja, jeg har det som deg nå, med surt godteri, frukt osv... men jeg hadde det det også sånn i dvangerskapet med min sønn sååå....

Back
Topp