Kan det hende jeg har PCO?

Rosafrue

Glad i forumet
Marshmallows 2022
Hei,
Jeg har brukt P piller siden jeg var 19 litt av og på, men sammenhengende i 7 år før jeg sluttet i fjor sommer. Vi har nå prøvd å få barn uten hell. fikk "normale" sykluser 6 uker etter pilleslutt, og de varte i ca 32 dager hver gang. Nå har jeg plutselig fått lange sykluser. De varierer mellom 40-46 dager på det meste. Forrige syklus hadde jeg de sterkeste EL smertene jeg kan huske på dag 27. Denne syklusen har jeg ikke hatt EL og er nå på dag 39. Tror ikke jeg får det heller.

Jeg har tatt blodprøver på CD 1 og 22. Fått tilbakemelding om at hormonene mine er fine, men de har ikke fått påvist EL. De vil heller ikke utrede noe mer før jeg har time i september. Jeg mistenker derimot nå at jeg kan ha fått PCO.

Noen med liknende erfaringer?
 
Det kan være du har PCO. Ville tatt en tur til gyn å sjekket.

Jeg gikk på p-piller i 9 år før jeg sluttet. Fikk normale syklus og var en sjekk til gyn tidlig etter pille slutt. Alt var fint. 7 mnd senere var jeg fortsatt ikke gravid og hadde ustabil sykkluser, alt i fra 30-45 dager. Gikk en tur til gyn igjen og da viste det seg at jeg hadde pco. Mange små egg som ikke alltid ble modne slik at jeg fikk eggløsning. Viste seg at p-pillene hadde holdt det i «sjakk», men når kroppen kom til normalen igjen fikk jeg pco
 
Jeg har tempet i det siste, og det har vist seg at jeg fikk EL, mest sannsynlig samme dag som jeg skrev dette. Så jeg HAR faktisk EL hver syklus. Problemet er at de har blitt så lange. Skjønner ikke hva det kan skyldes.
 
Back
Topp