Kan dere se hit? Utslett under føttene..

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Storesnuppa mi som straks er 2 år har et slags utslett under føttene.
Det begynte med at hun var litt rød under foten på den ene helen. Så kom det på begge føttene og jeg merket at hun plagdes litt med det. Det er blankt og rødt og man kjenner at det er litt hevelse/klumpete der det er. Det er kanskje 2 cm i diameter under hver hel.
Jeg prøvde å smøre det med A krem og da sutra hun veldig etterpå, så tror det sved en del når kremn trakk seg inn i huden.

Her har jeg tatt bilde av føttene, er kanskje litt vanskelig å få med på bilde men.....:

http://i54.tinypic.com/2h587ya.jpg

http://i53.tinypic.com/d9y54.jpg

Noen som vet hva det er? Kan jeg smøre det med noe? Kan det være pga hun har vært varm på føttene?
Ja, vil gjerne ha råd og tips:)

Syns ikke det kan klassifiseres som utslett.

Det der er helt likedan som jenta mi hadde i vår, det er munn og fotsyke :)
Ikke noe farlig, kan komme blemmer i hender og munn også. Bare google munn og fotsyke så kommer det masse artikler opp.

Takk for svaret! Det ser kanskje ikke så ille ut på bildet, vanskelig å få det frem, men er ganske rødt og hissig når man ser det "live".
Hvorfor kan det ikke klssifiseres som et utslett? Når det er noe galt med huden der?

Er det smittsomt? Må hun hjem fra bhg? Hvor lenge varer det?
Syns det sto på nettet at munn og fotsyke var blemmer under føttene jeg, dette er ikke blemmer?

jeg syns bare det så ut som et rødt område.... som når man er litt varm..

Det er mye rødere enn må bildet og blir værre for hver dag. Er hovent og rart å ta på

Hei Skrulla86,
Ser at innlegget ditt er noen år gammelt, men prøver allikevel.
Bildene dine ligner veldig på det guttungen min har under begge føttene sine. Fant du ut hva det var for noe den gangen? gikk det over av seg selv?
Synes nemlig ikke det ligner på munn og for sykdommen, etter det jeg har sett og lest på nettet. Han har ikke utslett noen andre steder enn under føttene, hadde jenta di andre steder?
Håper  på å høre fra deg!

Hei, vår jente på 21/2 år har fått det samme. Jeg tror ikke det er munn- fotsykdom. Min fastlege hadde ikke sett lignende og vet ikke helt hva der er. Det ligner veldig på bildet, har du fått noe svar? Event hva gjorde du for å behandle det?

Takk:)

Jeg tror det bare ble borte hvis jeg ikke husker feil (er mitt gamle nick).
Sa ifra til bhg at dr skulle høre etter hvis hun klagde, og smørte litt med mild krem om kvelden

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Back
Topp