kan dere se her litt??

mysill

Betatt av forumet
Hei jenter...
Ja da har jeg vært til uttak igjen...
Vårt andre forsøk dette....
Det gikk akkurat som ved forrige forsøk...
3 egg...2av dem fine...å en hel drøss med tomme eggposer...
Legen sier at det er tydelig at det er noe galt med meg...men de vet visst ikke hva det er eller hva det kommer av?????

Så da lurer jeg på da...
Er det noen andre her inne som har opplevd det samme?
Å som kanskje vet hvorfor de har så mange tomme eggposer??
Er så redd vi bare kaster bort forsøkene våre...
Klarer ikke å se positivt på dette nå...selv om det som sagt ikke skal til mer enn et lite egg...
:(

Gruer skikkelig til å få tlf fra labben i morgen...Har egentlig bare lyst til å legge meg i senga å grine   :(

Uff dette hørtes ikke bra ut. Skjønner at du er nedfor. Sender deg en trøsteklem.

Hører vel egentlig ikke til her enda, men får se hva de sier på fredag når jeg skal til neste time på sykehuset. Forstod det sist slik at det nok blir ivf på oss...

I tillegg til at jeg gjerne vil gi deg en klem lurer jeg på en annen ting; har sett nicket ditt her inne ett par ganger, og mener jeg kjenner det igjen fra et annet forum. Kan det stemme?

joda jeg er både her, på barnimagen og på ønskebarn...
synes det liksom er greit å bruke det samme nicket  :)
så kjenner folk igjen meg  :)

Det bar barnimagen jeg tenkte på. Er også der men med et annet nick. Har vel hatt opptil flere der: finnmarkbaby?, smykkedilla og nå prins/prinsesse08?

Men nå skal jeg ikke "prate" mer om det, for det var ikke det denne tråden handla om.

Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, da vi ikke er igang med ivf enda, men tenkte å legge ved en link som kanskje kan være interessant:

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5625561

På mitt første egguttak (må nevnes at jeg var en "forsøkskanin" for ny medisin) så var det mange fine eggposer og jeg og mannen min var så spent på egguttak. Den store dagen kom og de begynte å tømme... de fra laben som kom inn å henta glasene sa bare ; TOM - TOM -TOM !!!! Til slutt begynte jeg å grine med beina til være... de fant om det var 4 egg tro. To var helt mørkebrune og kunne ikke brukes, det 3. ble ikke befruktet og det 4. ble abnormalt befruktet.... og var helt ødelagt etterpå!!! Fikk samtale og da sa legen; "du ser ikke ut som ei dame som har skit egg da".... Det skjønte jeg enda mindre av. Men så sa hun at noen ganger kunne det bli sånn, at man hadde dårligere egg en mnd eller to,så på andre egguthenting med riktig medisin så fikk vi ut 18 egg. Men det har ikke blitt noe resultater av de enda da.... [:-]
Håper de kan gi deg mere forklaring på hva som er grunnen til at dette skjer!

ORIGINAL: Emmas mamma!

På mitt første egguttak (må nevnes at jeg var en "forsøkskanin" for ny medisin) så var det mange fine eggposer og jeg og mannen min var så spent på egguttak. Den store dagen kom og de begynte å tømme... de fra laben som kom inn å henta glasene sa bare ; TOM - TOM -TOM !!!! Til slutt begynte jeg å grine med beina til være... de fant om det var 4 egg tro. To var helt mørkebrune og kunne ikke brukes, det 3. ble ikke befruktet og det 4. ble abnormalt befruktet.... og var helt ødelagt etterpå!!! Fikk samtale og da sa legen; "du ser ikke ut som ei dame som har skit egg da".... Det skjønte jeg enda mindre av. Men så sa hun at noen ganger kunne det bli sånn, at man hadde dårligere egg en mnd eller to,så på andre egguthenting med riktig medisin så fikk vi ut 18 egg. Men det har ikke blitt noe resultater av de enda da.... [:-]
Håper de kan gi deg mere forklaring på hva som er grunnen til at dette skjer!

hei emmas mamma   :)

tak for svar...ser du også er fra nord trøndelag  :)
ja ved siste forsøk så tok de ut 11 eggposer hvorav det kun var 3 egg...
denne gangen var det vel nærmere 15 eggposer og bare 3 egg...
han legen sa bare til meg at dette var veldig unormalt og han mente at det måtte feile meg noe...hva det viste han ikke...men de skulle visst sette seg ned å diskutere dette...
fikk ikke egg på frys sist...å regner vel egentlig ikke med å få det denne gangen heller...
begynte å grine under uttaket jeg også....blir så frustrert liksom...vet ikke hva jeg skal tenke eller si....
har hele tiden følt at det kanskje har feilt meg noe,men jeg har aldri blitt utreda skikkelig da de fant "feilen" hos mannen min....er vel bare å krysse fingrene for morgen dagen nå...gruer skikkelig...men håper jo på det beste...
er ganske sliten nå å vet ikke når vi evt skulle ha råd til å ta et nytt forsøk...
så da blir det jo så en begynner å gruble en god del når en får slike beskjeder

Jeg hadde 21 eggposer, men bare 3 egg som de fant. Det ene var til og med bare et eggeskall. Men det ene av de to andre delte seg perfekt[:)]

Så det fins håp! Lykke til på ferden[;)]

ORIGINAL: Ida82

Jeg hadde 21 eggposer, men bare 3 egg som de fant. Det ene var til og med bare et eggeskall. Men det ene av de to andre delte seg perfekt[:)]

fikk du noe svar på hvorfor du hadde mange tomme eggposer da?
jeg hadde jo en del tomme sist også...ble ingen egg på frys da eller...håper inderlig at vi kanskje finner gullegget denne gangen....kjenner jeg begynner å bli skikkelig sliten av alt dette  :(
men hva gjør vi jo ikke for å få oppfylt ønsket vårt 

ORIGINAL: mysill

ORIGINAL: Ida82

fikk du noe svar på hvorfor du hadde mange tomme eggposer da?
jeg hadde jo en del tomme sist også...ble ingen egg på frys da eller...håper inderlig at vi kanskje finner gullegget denne gangen....kjenner jeg begynner å bli skikkelig sliten av alt dette  :(
men hva gjør vi jo ikke for å få oppfylt ønsket vårt 

Han legen jeg hadde sa at det kunne være vanlig. Men at det alltids ordnet seg.. Fikk høre at det var dem som hadde vanlig el hver måned med regelmessig mens, men som aldri ble gravide at grunnen kunne være at det ikke var noe egg i den modne eggposen. Altså en slags "falsk" el.

Men ikke gi opp, dere får det til!!! Ja det er slitent, jeg vet alt om det, men behold motet oppe og PRØV å tenke på andre ting inni mellom.[;)] Vet det ikke er lett..

Back
Topp