kan dere hjelpe meg med ett navnevalg? PLEASE

Mphljb

Flørter med forumet
Hei hei

navn er VANSKELIG og det er så lite "bevegelse" på navnedebatten og håpet jeg kunne få litt hjelp her av dere. Tenkt og tenkt. Hadde hele 37 jentenavn på listen! her er noen:

Michelle
Nikki
Angelica
Arven
Ava
Danielle
Daniella

nå tygger vi MYE på danielle, grunnen: min samboer heter Daniel og siden vi skal bruke mitt etternavn så får han en "del av seg med". Begge bestemødrene heter noe med Ell og min mormor som døde når min mamma var ung het ella.

men hva syns dere om Danielle? Jenta vår blir GARANTERT 180 høy :) blir det da for maskulint? og blir det for tungvindt med daniel OG danielle??

takker og bukker for alle hjelp og meninger :) :) :) :)

hei syns Daniella er utrolig pent navn og arti med å ta igjen navnet på faren.
Har en slektning som heter Daniella og hun er ei søt og fornuftig jente.[;)]

Vi er litt usikre, men har en knapp på Gabriella eller Gabriela. Der vi tar igjen etternavnet hans.

Hmm det var vanskelig. Ingen navn jeg ville valgt, men hvis jeg skal komme med et forslag sier jeg Arven. Hvis samboeren din heter Daniel, blir det kanskje litt dobbelt opp med Danielle [:)]

Synes du hadde så mange fine navn på lista di.. liker spesielt godt Ava og Arven..
Må si til deg Fruluna at Linnea er et nydelig navn[:)] Tenker litt på det navnet selv og...

Lykke til med navnevalget mona mona.

Angelica er et nydelig navn! det er på min liste over jentenavn også! [:)]

Jeg fant en side på nettet da jeg søkte på "navneforslag" hvor det sto forklaring på hvor navnet kommer fra og hvilken betydning de har. Kanskje du kan få litt hjelp der? Hvis du er opptatt av å vite sånt, da. Ellers er det jo fint å kalle opp barnet etter noen, da får navnet i alle fall en spesiell betydning. Selv er jeg tilhenger av helnorske navn så jeg ville ikke valgt noen av de du har på listen. Lykke til med valget!

Hvis dere heller mot noe som ligner fars navn hadde jeg gått for Daniella. Ellers er min favoritt Angelica

lykke til med valget

Selv er vi ganske bestemte på Alexander

hei du:)
Vanskelig dette med navn altså...
men har kommet fram til at hvis det lir en jente så skal hun hete isabell
å hvist det blir en gutt så blir det mathias eller casper[:D]

Ava Danielle ? :) syns det var en fin kombinasjon men det var meg da[;)]

Vi skal mest sannsynligvis ha enten Simone eller Alexander, Vi liker di...... [:D]

Syns at Daniella var et helt nyyyydelig navn jeg [:)]

ORIGINAL: fruluna

Hmm det var vanskelig. Ingen navn jeg ville valgt, men hvis jeg skal komme med et forslag sier jeg Arven. Hvis samboeren din heter Daniel, blir det kanskje litt dobbelt opp med Danielle [:)]

signerer

Danielle
kjempe fint for pappaen å få lille jenta si oppkalt etter seg!
"dømt" til å bli ei pappajente!

ORIGINAL: mona mona

Hei hei

navn er VANSKELIG og det er så lite "bevegelse" på navnedebatten og håpet jeg kunne få litt hjelp her av dere. Tenkt og tenkt. Hadde hele 37 jentenavn på listen! her er noen:

Michelle
Nikki
Angelica
Arven
Ava
Danielle
Daniella

nå tygger vi MYE på danielle, grunnen: min samboer heter Daniel og siden vi skal bruke mitt etternavn så får han en "del av seg med". Begge bestemødrene heter noe med Ell og min mormor som døde når min mamma var ung het ella.

men hva syns dere om Danielle? Jenta vår blir GARANTERT 180 høy :) blir det da for maskulint? og blir det for tungvindt med daniel OG danielle??

takker og bukker for alle hjelp og meninger :) :) :) :)

jeg hadde gått for Danielle!kjempe fint å så hadde det jo mye bakgrunn for dere.[:)]

Daniella - litt mer "schvung" på det enn Danielle som blir litt tyngre å si.
(synes jeg da)

[;)]

Vi hadde bestemt oss for Arwen Amalie hvis det ble ei jente. Nå skal vi stå på helt til får ei pia som kan hete det! [;)]

Back
Topp