kan dere hjelpe meg litt her?

Håperpåskattnr1

Gift med forumet
Jeg trenger virkelig hjelp til en oppgave i samfunnsfag her.

Hva mener du må gjøres for å få mer likestilling i familien?

Kan dere hjelpe meg med den, da hadde jeg blitt veldig glad [:D]

Ting vi har gjort hos oss:
- Alt husarbeid er fellesansvar. Begge må bidra like mye og begge fortjener skryt for det som blir gjort.
- Barnet vårt er fellesansvar. Vi deler på sykedager, følge opp i forhold til barnehagen, nattevåk m.m.
- Begges arbeid utenfor hjemmet er like viktig selv om den ene tjener mer enn den andre.
- Uavhengig av hvordan man deler permisjonen må far involveres i barnestellet fra dag en. Det betyr også at mor må trekke seg tilbake og la ham få være i fred med barnet.

Vet ikke om dette er helt svar på det du spørr om.. men det jeg føler mange steder er følgende:
Før: Mor var hjemme og fikset alt der.. tok hånd om barna etc.. mens far jobbet!
Nå: Både mor og far jobber... ofte like mye MEN husarbeid etc ligger ofte alikevell på mor.. på denne måten så har mor egentlig bare fått dobbelt arbeid.. dvs både en 8t jobb og alikevell full jobb hjemme som tidligere tok hele dagen...!

Heldigvis er det ikke så ille hos oss, mannen er kjempeflink i huset.. men tror nok at for mange ligger dette litt igjen...

Så jeg tror at man må være flinkere til å dele på oppgavene i hjemmet!

ORIGINAL: Lady Koko

- Alt husarbeid er fellesansvar. Begge må bidra like mye og begge fortjener skryt for det som blir gjort.
- Barnet vårt er fellesansvar. Vi deler på sykedager, følge opp i forhold til barnehagen, nattevåk m.m.
- Begges arbeid utenfor hjemmet er like viktig selv om den ene tjener mer enn den andre.
- Uavhengig av hvordan man deler permisjonen må far involveres i barnestellet fra dag en. Det betyr også at mor må trekke seg tilbake og la ham få være i fred med barnet.

Helt enig i dette jeg da[:D]
Hjelper deg kanskje ikke så mye at jeg ikke skriver noe eget..Men måtte bare si det =D!

ORIGINAL: Lady Koko

dette var jo et veldig flott og utfyllende svar:-)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp