Kan dere hjelpa meg litt? Eit lite problem med sambuar..

• Trådstarter Trådstarter lykkeliten123
  • Opprettet Opprettet
L

lykkeliten123

Guest
Eg og samboer har egentlig eit veldig bra forhold. Men no har beste kompissen hans flytta ganske nært. Eg trudde ikkje dette skulle bli eit problem. Men no ligg eg her i senga aleina, kan ikkje huska sist me la oss i lag.. Kompisen har berre budd her i 1 mnd, så det er ikkje lenger enn det. Når eg blir trøtt og skal legga meg, så skal han sjå film eller spela av kompissen.. Han er alltid heime om dagen(med mindre han er på jobb), da hjelper han til med gutten vår, matlaging, husvask osv.. Så han stiller jo alltid opp, er jo ein fantastisk mann. Men føler nesten eg har mista samboaren min, må jo alltid legge meg aleina.. Han jobbar ein del seinvakter og nattevakter, så han er ikkje av kompissen hver kveld.. Men syns kanskje han kan begrensa kopisen sin litt, slik at me får kvalitetstiden vår?Me kyssar jo om dagen og kosar, men blir ikkje mykje sex.. Men det er vel meir pga at han ikkje greier det.. Eg savnar å få snakka med han, me har alltid snakka leenge før me sovna. Da tek me opp ting viss det skal vera noko, men no får me ikkje den snakken.. Eg kan jo heller prøva å snakka med han i stova, når me ser på tv. Men det veit eg ikkje blir det samma, for da er han enten opptatt av pc'n eller tv'n. Så han får ikkje med seg alt. Burde eg ta dette opp med han, eller burde eg venta å sjå om det går over? Dei har jo ikkje vore med kverandre så mykje dei siste åra. Så det er sikkert kjekt å få tatt att litt av det tapte, og når han i tilleg bur så nært.. Eg kan jo berre sjå bort på dei om eg vil det, og han tek alltid med seg babycallen viss lillegutt skal vakne. Slik at jeg slipper å stå opp.. Veit likso ikkje heilt kva eg burde gjere.. Han stiller jo så mykje opp, og han passar på å ta kompissen når me ikkje skal gjera noko anna.. Vil ikkje vera den surette grinette dama så ikkje er glad nok for all den hjelpa eg får.. Skal i tillegg til legen i morgo. Blir første svangerskapskontroll, men hovud grunnen til legetimen er at eg har hatt blødningar dei siste dagane så gjer at eg blir redd.. Håpar eg kan få time til ul. Dette har eg ikkje fått fortalt til sambuaren min, så trur det er detta så gjer at eg blir ekstra lei meg for å legga meg aleina..

vel er jo bare til å si det til han da hvis du føler det er et problem. Er ingen grunn til å vente for å se om det går over.

Men sånn egentlig så ser kanskje ikke jeg helt problemet, vi har i grunn aldri lagt oss sammen eller pratet ved senga osv, fordi her er det jeg som elsker å legge meg sent, jeg klarer rett å slett ikke å legge meg tidlig. Men vi får jo fortsatt pratet om ting hvis det er noe, er jo bare til å skru av tven eller ta vekk dtaen. Og han jobber på flyplass, så er mange sene kvelder og mye helgejobbing på han og.
Men som sagt, det er slik VI har det. Så om du føler a det er et problem for deg så må du ta det opp!

Jeg tenker to ting her, sånn hovedsaklig:
1) At du har blødd litt og er bekymra for svangerskapet må samboeren din få vite om! Det er jo hans baby også, i tillegg til at han da kan støtte deg slik du trenger det.
2) At han besøker kompisen om kveldene tror jeg ikke jeg ville tatt opp foreløpig, om jeg var deg. Så lenge det er som du sier, at det ikke går ut over hverken avlastningen du får med barna eller noe annet hjemme, tenker jeg at det må være greit - også siden han er så nær, du får jo tak i ham med en gang om det skulle være noe.

Lykke til hos legen i morgen! :)

Har du sagt det rett ut til ham da?
Jeg tror neppe noen mann klarer å stå i mot om dama sier "jeg vil heller at du kommer og legger deg med meg så vi kan ha sex enn at du er så mye med kompisen din, så sex eller kompis??" :-P

Forstår at du er trist og lei, det er lignende perioder her av og til, spesielt når jeg er så trøtt som nå :-( Min man kan fint legge seg kl 1 og stå opp kl 6.45, det klarer IKKE jeg. Men endel av kluet er å snakke sammen uten å anklage den andre, si at du savner mannen din og at du veldig gjerne vil ha litt kjærestetid i senga.

Og det kan være godt å sette rammene nå i starten sånn at denne kompisen ikke tror at han har monopol på kveldene sammen med mannen din, dere er tross alt en familie og så travelt som det er på dagtid så trenger man å pleie forholdet med kjærestetid på kvelden!

Tweak skrev:
Har du sagt det rett ut til ham da?
Jeg tror neppe noen mann klarer å stå i mot om dama sier "jeg vil heller at du kommer og legger deg med meg så vi kan ha sex enn at du er så mye med kompisen din, så sex eller kompis??" :-P

Forstår at du er trist og lei, det er lignende perioder her av og til, spesielt når jeg er så trøtt som nå :-( Min man kan fint legge seg kl 1 og stå opp kl 6.45, det klarer IKKE jeg. Men endel av kluet er å snakke sammen uten å anklage den andre, si at du savner mannen din og at du veldig gjerne vil ha litt kjærestetid i senga.

Og det kan være godt å sette rammene nå i starten sånn at denne kompisen ikke tror at han har monopol på kveldene sammen med mannen din, dere er tross alt en familie og så travelt som det er på dagtid så trenger man å pleie forholdet med kjærestetid på kvelden!

Fin!!

Back
Topp