Selv de enkleste valg kan faktisk være dilemma for noen. en utenforstående kan ikke avgjøre hva som er dilemma og ikke for andre.
Jo hvis det ikke er et ubehagelig valg, og vedkommende fortsatt kaller det et dilemma av uvitenhet, så kan man det :P
Poenget mitt et at ingen andre kan vite hvilke valg som er ubehagelige for andre.
For noen er kanskje to navn så viktige og riktige, at det er ubehagelig og kutte ut ett av dem. Kanskje det er oppkalling eller andre ting inn i bildet.
For andre er det kanskje ubehagelig om velge mellom sjokoladekake og bløtkake, fordi man er ett skikkelig kakemoster og sliter med mat/søtsaker generelt, men forsøker og være flink. Man kan faktisk bli fysisk dårlig av slike valg, bare spør søtmons, overspiser, matavhengige meg. :p
Mens for de aller fleste virker dette som bittemå bagateller, som umulig kan være noe dilemma. Alikevel kan de det for noen. Man er forskjellig spikret sammen, og man reagerer på forskjellige ting. Så enkelt er det bare.
Og noen, inkludert med selv, sliter med sterk beslutsomhetsvegring, og bare det og skulle ta ett valg er ett stort onde i seg selv! Hvis jeg velger slik, hva om... osv. :p