Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke sett noen misbruke det ordet så vidt jeg kan huske, men det er vel når man har flere valg hvor man opplever en ambivalens fordi uansett hva man velger vil det ha sine ulemper, og ingen av ulempene overgår den andre såpass at det blir et enkelt valg.Dani California skrev:
Det er iallefall min definisjon.
Har ikke sett noen misbruke det ordet så vidt jeg kan huske, men det er vel når man har flere valg hvor man opplever en ambivalens fordi uansett hva man velger vil det ha sine ulemper, og ingen av ulempene overgår den andre såpass at det blir et enkelt valg.Dani California skrev:
©Smartass skrev:
Det "misbrukes" jo stadig vekk.Skal jeg spise pizza eller burger? Barnet hete Tuva eller Thea?Faktisk misbrukes det så ofte, at den tovalgsbetydningen (samme hva det er) har blitt relativt godkjent. :) Plager ikke meg.. :P
Ikke nødvendigvis at alternativene var ubehagelige, men mer sånn "jeg har avtalt med ei venninne å komme på besøk, men glemte at jeg allerede hadde lovet mannen å finne på noe med han. Hva skal jeg gjøre?!" Ingen av mulighetene er jo ubehagelige tenker jeg. Bare ubehagelig å avlyse en av avtalene...LillianneLie skrev:
Note to self:Lykke-Li skrev:
Tenke seg godt om neste gang man våger seg til å starte en tråd, sånn at man ikke er ubetenksom når man formulerer seg. Er så ubehagelig når rettskrivningspolitiet her inne kommer og arresterer en.
(Regner med at denne tråden er myntet på meg, og til mitt forsvar så kan jeg ikke si annet enn at jeg skrev litt i hyrten og styrten, ser i ettertid at jeg selvsagt burde ha skrevet "navnevalg" i stedet. Jeg anser for øvrig meg selv for å være forholdsvis stødig i både grammatikk og ordforråd, men alle kan da slumse litt innimellom. Jeg glemte i farten at her inne sitter folk bare og venter på å kunne slå ned på ubetydelige filleting.)
Live2Learn skrev:
Tenke seg godt om neste gang man våger seg til å starte en tråd, sånn at man ikke er ubetenksom når man formulerer seg. Er så ubehagelig når rettskrivningspolitiet her inne kommer og arresterer en.
(Regner med at denne tråden er myntet på meg, og til mitt forsvar så kan jeg ikke si annet enn at jeg skrev litt i hyrten og styrten, ser i ettertid at jeg selvsagt burde ha skrevet "navnevalg" i stedet. Jeg anser for øvrig meg selv for å være forholdsvis stødig i både grammatikk og ordforråd, men alle kan da slumse litt innimellom. Jeg glemte i farten at her inne sitter folk bare og venter på å kunne slå ned på ubetydelige filleting.)
Tror absolutt ikke den var myntet på DEG ;)
Du er ikke den eneste som har skrevet sånn =) Tror det er mer på det generelle! :)