Kan denne teorien i nokre tilfelle stemme??

Aurum

April 2013s tvillingmamma
Ein graviditetstest kan slå ut tidlegare om ein ventar jente, enn om ein ventar gut?
Og vil ein då sei at sein graviditetstest bety at sjansane er større for gut,
Og ein tidleg graviditetstest bety at sjansane er større på jente?

Eg kom over denne artikkelen:
http://www.forskning.no/Artikler/2003/mars/1048686956.77

Der står det:
"Steier har studert svangerskapshormonet i ulike faser av normale og unormale svangerskap. Hvis det foreligger et jentefoster, er hCG høyere enn om det foreligger guttefoster. I tvillingsvangerskap er hCG dobbelt så høy ved kombinasjonen jente-jente, jente-gutt enn ved gutt-gutt."

Jeg testet positivt ca 41 dager etter første dag i siste mens med jenta, mens med gutten var det vel 33 dager...

Men det er vel ikke en teori, det var vel forsket frem til?

vel den "teorien" var vel heller noko eg tenkte for meg sjølv når eg leste den ;)
Ikkje noko vitenskapelig frå mi side, berre ein liten tanke som slo meg :p

Aner ikke.. Testa svakt svakt positivt 3+1 med gutten i magen såeh.. med Mathea teste jeg ikke før 1 uke etter ikm.. Og med Neline fikk jeg svak svak strek 2 dager før ikm. Grunnen til jeg testa tidlig med gutten i magen var sure oppstøt og kjente igjen lusa på gangen

Nei, det tror jeg er tøv... og at det heller passer innimellom.

Jeg lå på 94 i hcg ved 4+0 med tvillinger jente/gutt. Og det er vel gjennomsnitt da med 100 tror jeg. Testet tidlig den neste gangen 3+1 og var jente. Den neste vet jeg ikke.. og gutten testet jeg ikke før etter tiden. SÅ.... tja.... det klaffer sikkert innimellom og andre ganger ikke. Er jo 50/50 sjangse for å ha rett egentlig....

Det er ganske mange teorier som stemmer i noen tilfeller, så ja, det gjør den helt sikkert. Det vil si, noen ganger faller det seg slik at hcg-verdiene stiger på en slik måte at det klaffer med teorien om at kjønn har noe med saken å gjøre. Andre ganger ikke.

Back
Topp