Kan den være brekt?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Var sint i går og slo i en stol..bommet og traff stortsett med tommelen og del av håndleddet var så vondt så jeg ble kvalm med en gang og ikke mindre sint..hehe

Uansett er hele hånda litt hoven og tommelen og området rundt ganske så hovent nå..verker som faen og stråler hele veien opp i armen..kan jo bevege bitte litt på den men det er så vondt så unngår det så godt som mulig..

Når burde man kontakte lege? Hater å dra også er det ingen ting, føler meg så dum jeg da..hehe Aldri brekt noe heller så vet ikke hvor vondt eller om man ikke skal kunne bevege på den overhode da

Om det ikke er i leddet er det kanskje ikke så mye som kan gjøres, men tror jeg uansett hadde ringt legen og forhørt meg om de ville se på det eller ikke.

Snekka skrev:
Om det ikke er i leddet er det kanskje ikke så mye som kan gjøres, men tror jeg uansett hadde ringt legen og forhørt meg om de ville se på det eller ikke.

Ikke godt å si..kan være den bare er forstuet..Fastlegen har ferie så er litt styr å finne hvem som er vikarer osv..men burde kanskje prøvd

Rebecca85 skrev:

Snekka skrev:

Ikke godt å si..kan være den bare er forstuet..Fastlegen har ferie så er litt styr å finne hvem som er vikarer osv..men burde kanskje prøvd

Ja, gjør det  - bedre å få det sjekket enn å gå med et evnt brudd. Lykke til!

for å si det sånn, det er vel bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.....er der brudd og det evt gror skjevt sammen så må du etter all sansynlighet brekke det opp igjen...da er det jo bedre å få gipsa det mens det er noenlunde ferskt skulle en tro!!

hadde ringt legen og hørt. eller så kan du jo vente til legevakten åpner ogg så får du sikkert røntgen så du kan se om det er noe der

Jeg har hørt at om man klapper på fingertuppen på den fingeren som er vond å de gjør vondt så er den brekt. Men om det er fakta det vet jeg ikke. Men legen min gjorde vertfall det med meg engang å jeg hadde ikke vondt, fikk rønken å den var ikke brekt. 

susip3ws skrev:
Jeg har hørt at om man klapper på fingertuppen på den fingeren som er vond å de gjør vondt så er den brekt. Men om det er fakta det vet jeg ikke. Men legen min gjorde vertfall det med meg engang å jeg hadde ikke vondt, fikk rønken å den var ikke brekt. 

Hmm...aner ikke jeg men å klappe forsiktig på tuppen av tommelen er vondt ja skal nok ringe legevakta når de åpner..

mange blir kvalme når d noe som e brekt, eg fekk krampesmerte når eg brakk en liden del i albuen, va isje så veldig håven, men veldig blå og d va pulserende krampesmerter som kom om eg rørte på handå eller armen eller d kom noe borti...en legesjekk kan ver lurt! og satse på at den bare e kraftig forslått! god bedring rebecca :)

Back
Topp