kan de lese og skrive

*Tøtta81*

Forumet er livet
Kan maibarna lese og skrive enda?

Mariell har bestandig hatt stor interrese for bokstaver. Nå er vi kommet dit at jeg skal skrive ett ord, uttale lyden(hun hermer), på hver bokstav å da sier hun ordet. Hun kan å skrive mange bokstaver og vet hvem som har den å den bokstaven i navnet sitt.
I dag har hun lært og skrive bokstaven B, hun er kjempe stolt, å det er mamman også.

Så flinke hu e då [:)] Julian kan vel skrive navnet sitt, sånn halvveis [8D] Men thats it tror eg... [:D]

Mia skriver MIA MAMMA PAPPA EVA JIM (navnene våre) men kan alle bokstavene, og vet
hvem sin bokstav det og det er sin.. Hvis jeg staver så skriver hun det jeg staver..[:)]

På INGEN måte[;)] Er ikke spesielt interessert i bokstaver, gjenkjenner sin egen da - og onkel sin.

Bokstaven M har Marcus skrevet i noen mnd nå. I påska har vi "øva" på resten av navnet. Vi har kommet til MAR [:)] Men tar det i hans tempo :)

ORIGINAL: LilleBølla

Mia skriver MIA MAMMA PAPPA EVA JIM (navnene våre) men kan alle bokstavene, og vet
hvem sin bokstav det og det er sin.. Hvis jeg staver så skriver hun det jeg staver..
[:)]

Sånn er det her også[:)]

ORIGINAL: lissom

ORIGINAL: LilleBølla

hvem sin bokstav det og det er sin.. Hvis jeg staver så skriver hun det jeg staver..
[:)]

Sånn er det her også[:)]

...å her å[:)]

Kan på ingen måte skirve eller lese ennå nei,men igjen kjenneer navnet sitt og noen barn i barnehagen sitt navn. Men begynner og vise litt interesse for bokstaver nå[:)]

ikke noe lesing eller skriving her....

Her er det kun at hun gjenkjenner T, U, V og A når hun ser det skrevet. Hun klarer også å skrive disse fire bokstavene, men ikke alltid i riktig rekkefølge. Noe mer enn det kan hun ikke, og jeg trodde hun var flink til å være så liten...men ser jo her at veldig mange kan mye mer...

Back
Topp