Kan de ha saus?

Lisemor_

Forumet er livet
Sånn pose-saus (brun saus f.eks)
eller er det for mye salt i de?

det har alexander fått og det gikk fint her[:)] så ja[:)]

Leah får også saus.. Får det meste av det vi spiser her, nå.. er nok salt i maten ho får, ja.. Men tror det går bra! Tror ikke ho får i seg de helt store mengdene allikevel..[:)]

ORIGINAL: barehege

Leah får også saus.. Får det meste av det vi spiser her, nå.. er nok salt i maten ho får, ja.. Men tror det går bra! Tror ikke ho får i seg de helt store mengdene allikevel..[:)]

okei [:)][:)][:)] takk for svar. Da skal nok middags-glass-kostnadene gå betraktelig ned fremover [:)][:)][:)]

jeg tenker slik:

hvor mye salt er det egentlig i sen sånn pose om det er pasta/saus eller gryte etc....???
og hvor mye av det er det de spiser....

det som er viktig er vel at ikke vi salter maten og potetene i tillegg...

ja det er jo ikke akkurat store  mengder de får i seg.. og så lenge de drikker rikelig....[8|] men da er det jo nesten ikke nødvendig å kjøpe noe mer av de middagsglassene.... [8|] med mindre vi skal på tur, osv osv...

nei det er jo ikke det da.... Haakon har spist med oss kjempelenge han...
så koselig med alle 4 samlett rundt middagen etter en lang dag..

Jeg er nok litt sær på det der... Snuppa får ikke posesaus enda, alt for mye salt. [;)] Jeg satser heller på og lage saus selv eller la være saus (bruke vann/melk istede) [:)]

ORIGINAL: Helene Harepus

ORIGINAL: Helene...

Jeg er nok litt sær på det der... Snuppa får ikke posesaus enda, alt for mye salt. [;)] Jeg satser heller på og lage saus selv eller la være saus (bruke vann/melk istede) [:)]

Samme her, det er veldig mye salt i hel- og halvfabrikat. Mye mer enn det folk kanskje tror.... Så her venter vi nok en stund til. Er jo kjapt gjort å vispe sammen en saus selv da [;)]

eeeeeeeeh ja vel[:)][:)][:)][8D]

ORIGINAL: MinniMe

Samme her, det er veldig mye salt i hel- og halvfabrikat. Mye mer enn det folk kanskje tror.... Så her venter vi nok en stund til. Er jo kjapt gjort å vispe sammen en saus selv da [;)]

Jeg lager nesten alltid sausen selv det går fort og så vet jeg hva som er i gryten.

ORIGINAL: Eirin_3

ORIGINAL: MinniMe

Jeg lager nesten alltid sausen selv det går fort og så vet jeg hva som er i gryten.

Samme her!!Syntes selv den hjemmelagde sausen smaker bedre også!!![:D][:)][;)]

i sånnferdig poser med mat så er det ett veldig farlig fett, tror de kaller det transfett samme som er i kjeks osv så det er bere å lage det selv så vet du hva det inneholder..

farlig fett??? [8|]
men når kan de evt begynne å ha pose-sauser da??

Jeg satser på hjemmelaget saus.
Tror det er det greieste en periode til.
Da vet jeg hva både hun og vi får i oss[:D]

der er vell egentlig aldri bra å spise pose saus[:D]men jeg er ganske engasjert i kosthold[;)]
så du må egentlig ta valget selv...

Back
Topp