Kan da neppe være normalt? (bilde)

2 blå 2 rosa

Betatt av forumet
hvis jeg klør meg forsiktig så ender jeg opp med slike merker på kroppen, de svir og buler ut. Aldri opplevd det før.

Det er mye verre enn det dere ser på bilde.  de buler skikkelig ut. og jeg har ikke klødd meg hardt etter noe.

Unnimamma91 skrev:
Sånn hadde jeg det sist også :S Klødde meg til blods!

men det er liksom ikke at jeg klør meg så mye. holder at jeg bare tar hånden over, så etterlater det sånne merker. og det svir J****

Vet ikke hva som er normalt, men jeg får sår som svir fort nå i allefall.. spes. oppe/bak på skuldrene. Men klør ikke spesielt mye

Hei damer,

Det ligger en del informasjon på nett om kløe i svangerskap. Denne siden fra Apotek1 hvor det er tips til egenbehandling av huden http://www.apotek1.no/graviditet/svangerskapskloe

Men 

Når bør du kontakte lege?

• Ved sterk kløe i svangerskapet. Det er viktig å få legens eller jordmorens vurdering.
  • Ved mye kløe sent i svangerskapet bør det tas blodprøver for å avdekke mulig leverpåvirkning.

Jeg tenker at det beste hvis en er usikker er å gi beskjed til lege eller jordmor, uansett hvor mye eller lite en klør :)

det er ikke kløingen som er et problem. det er merker på huden.. har ingen plagsom kløe, eller svangerskapskløe

Kanskje det er Elveblest, det kan ligne?

Min samboer har kronisk elveblest, hardt sånne merker bare man er borti omtrent... Han klødde som en tulling, men er jo ikke sikkert alle reagerer likt... Det han gjør mot det er å ta allergipiller:)

Ser ut som supersensetiv hud. Jeg har en venninne som får sånne merker av ingenting. Men det er jo litt merkelig at du ikke har hatt noe sånn før. Men hormonene kan jo gjøre så mangt. Jeg ville tatt meg en tur til legen. Kanskje du kan få noe å smøre på hvertfall. Og kanskje ikke klø deg så mye;)

Back
Topp