Kan barnet ditt klokka?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Og hvor gamle var de når de lærte seg den?

Tips til hvordan man går frem? Noen app som er god feks? :)

Datteren min er 7 år..

Nei, ikke helt. Men han er begynt å interessere seg for det. Så nå vet han at når lilleviseren står på feks 6 og langeviseren på 12 så er klokken 6. Han er akkurat blitt 4år :)

Min kunne den digitale klokka da han var 3,5 år men den med visere lærte han seg ikke før han var nesten 9. Men nå var han ekstra tidlig ute med tall og bokstaver :)

Min har vist interesse for klokker siden han va knapt 2 år.
Men han skjønner den ikke helt.
Hvis den ikke e på slaget 4 f.eks så blir det litt tull for han. Men han har skjønt for lenge siden at det er 12 tall på klokka :P
Vår klokke har ikke vanlig tall, men romersk tall, så kan være innviklet å forstå alle strekene.

Her har de ikke vært interessert i klokka så veldig tidlig, men 8 åringen kan den ganske godt nå, og 6 åringen holder på å lære seg. Vi har en app for å lære klokka, men usikker på hvor mye de har lært av den...

Sent from my iPhone using BV Forum

Mine kan se på klokka i bhg å vite at de snart blir henta, men ikke mer. Dem er utrolig opptatt av tid å klokker også så er litt på utkikk etter enkle klokker til dem:p

Har begynt å lære litt, men bare når den lange er på 12 og lille på f.eks 3. Han er 5år :-)

Lærte i 1 klasse. Det var tema på skolen også øvde vi litt hjemme i tillegg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja han lærte hel og halv da han var 5. Da han var seks kunne han den.

Kjøp en klokke der det står 5,10,15,20,25 osv utenfor 1,2,3,4,5 osv :) Så er det bare å øve. Kanskje en klokke med videre du kan bevege på. Like greit å øve sammen, istedenfor apper.

Ja han lærte hel og halv da han var 5. Da han var seks kunne han den.

Kjøp en klokke der det står 5,10,15,20,25 osv utenfor 1,2,3,4,5 osv :) Så er det bare å øve. Kanskje en klokke med videre du kan bevege på. Like greit å øve sammen, istedenfor apper.

Ja, den appen vi har tror jeg egentlig ikke de lærte så mye av. Har nok lært mer av oss. Har aldri satt oss ned for å øve da, men forklart litt for hver gang de har spurt :-)

Nei, men min gutt er bare 3 år enda :) Men han er veldig glad i tall og telling, så jeg regner med intressen for klokka kommer etterhvert den også :)

han kan hel, halv og kvart på/over ganske godt nå, er 6,5 snart. Han har klokke med tall på armen, så spør vi ofte hva er klokka nå? også ser vi på klokka sammen.

Back
Topp