Kan barn begynne å stamme om de ler for mye?

Gla jenta

Flørter med forumet
Har hørt at barn kan begynne å stamme om de ler for mye. Er dette tull eller fakta? Gjelder det da kun når de ler av at de blir kjetet eller når de ler av at noe er morsomt? Gutten min ler ofte og mye fordi han er i godt humør begynner å bli litt bekymret..... [&:] Hva vil det si å le mye?
 
jeg vet ikke om det er noe i det?men jeg husker fra da vi var små så sa de voksne alltid at man kunne bli stam av å bli "kjetta" (som vi sier)...for mye vel og merke. Men mitt søskenbarn husker jeg kjetta meg så mye at jeg nesten ikke fikk puste....men jeg stammer nå ikke[:)]troe ikke du skal bekymre deg i det heletatt...bare vær gla for at han er i godt humør du[:D].....det kommer alltid dager der humøret ikke er på topp[&:]
 
Nei, det er nok en myte. Ta det helt med ro[;)].
 
What???!!! Har aldri hørt om.. Det må være tull å tøys tror jeg. Er bare glad for at onget har godt humør,jeg[:D]
 
Jeg har også hørt at du ikke skal kile de for mye for da kan de begynne å stamme.Men har aldri hørt om et tillfelle egentli[8|]Men du skal vertfall ikke bekymre deg For at han ler og er i godt humør[:)]
 
Har også hørt dette men vet ikke om det er tilfelle.Men nå har jo svigermora mi komt med det utspillet at om vi får gutten vår til å le for mye,så kan hjerte stoppe på han. Personlig meiner eg at det bare er tull! Har noen andre hørt om det før?
 
Tviler sterkt på at hjertet stopper.... da må dere virkelig kile han VELDIG mye..... men samboeren min kilte meg i går og etter det fant jeg ut at jeg ikke skal kile ungen min.... er fryktelig ekkelt.
 
Huff da, ja liker ikke å kile gutten min heller for mye..Han kan liksom ikke forsvare seg på samme måte som oss. Tuller heller med han på andre måter som får han til å le[:D]
 
Vil bare tilføye at eg og personlig tviler sterkt på at hjertet hans kan stoppe. Det var jo svigermor som kom med det utspillet og samboeren tror jo litt på dette da moren hans sa det[:'(]
 
Hahahaha. Det er det rareste jeg har hørt :p
 
Dette hørte jeg ofte også , heldigvis en myte. Da hadde vi hatt mange sure unger hehe... :)
 
Nei, dette er nok bare en gammel myte. Det kan være flere grunner til at man stammer, skade på stemmebåndet (for eksempel om noen kaster en tennisball i halsen på noen, så kan de ødelegge stemmebåndet sånn at de stammer), vanligste årsaken er vel at det er noe feil med den delen av hjernen som sender signaler til muskler osv som kontrollerer språk, noen kan ha arvelig stamming, altså en feil på den delen av hjernen som kontrollerer dette.
Eller man kan ha emosjonell trauma som gjør at man kan stamme.
Men har aldri hørt om at å le gjør at man stammer, og har heller ingen tro på at dette er vitenskapelig bevist. Fant ingenting når jeg Googlet utenom flere som har nevnt denne gamle myten :p
 
Back
Topp