kan babyene våre få kokosmelk?

lilletitti

Gift med forumet
noen som vet om de små kan spise mat med kokosmelk i?

og hvordan er det evt med laktosefrieprodukter? blir det det samme som vanlig melk?
 
Da jeg drev og leste om melkeintoleranse da lillegutt var liten (mistenkte at han hadde det da han skreik så mye, men han hadde det heldigvis ikke) så mener jeg ganske sikkert at jeg flere ganger leste at det ikke er anbefalt å gi de små kokosmelk. Men, kan dessverre ikke gi noen begunnelse for hvorfor...:-/
 
Jeg ser vet ingen grunn til å la vær med mindre pga. allergi. ?
Kokos er jo da i nøttefamilien.
Selv blir jeg å introdusere fra hun er 9 mnd. Tenker å lage gryteretter og supper med kokos melk i (og i brød:)
Kokos melk er også godt å drikke. Men kan ikke erstatte melk ved kalsium behov.
 
Jeg ser vet ingen grunn til å la vær med mindre pga. allergi. ?
Kokos er jo da i nøttefamilien.
Selv blir jeg å introdusere fra hun er 9 mnd. Tenker å lage gryteretter og supper med kokos melk i (og i brød:)
Kokos melk er også godt å drikke. Men kan ikke erstatte melk ved kalsium behov.
Kokos er ikke en nøtt...:)
Aldri hørt man ikke kan gi det til barn, men vet ikke sikkert..
 
har prøvd å google det, men synes ikke jeg finner seriøse, gode svar.

Får prøve ut litt forsiktig etterhvert :)
 
Kokos er ikke en nøtt...:)
Aldri hørt man ikke kan gi det til barn, men vet ikke sikkert..
Vell det er litt omdiskutert, noen mener det er et frø og andre en Frukt. Det siste jeg fant ut at den tilhører trenøtt familien. Kan godt hende det er endret.
 
Da jeg drev og leste om melkeintoleranse da lillegutt var liten (mistenkte at han hadde det da han skreik så mye, men han hadde det heldigvis ikke) så mener jeg ganske sikkert at jeg flere ganger leste at det ikke er anbefalt å gi de små kokosmelk. Men, kan dessverre ikke gi noen begunnelse for hvorfor...:-/
Sorry, nå var jeg på en annen planet! Det var SOYAmelk jeg tenkte på;) Hehe, beklager :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Blander meg inn her... ;) jeg har sett flere babymatoppskrifter m kokosmelk i, så det må da gå bra...?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vell det er litt omdiskutert, noen mener det er et frø og andre en Frukt. Det siste jeg fant ut at den tilhører trenøtt familien. Kan godt hende det er endret.
Hentet fra Astma og allergiforbundet sine nettsider: Muskatnøtt og kokosnøtt er egentlige ikke nøtter, men kan som alt annet i naturen gi egne allergier, skjønt det forekommer meget sjeldnere enn nøttallergi.
Vet ikke mer enn det jeg har lest meg til..:p
 
Hentet fra Astma og allergiforbundet sine nettsider: Muskatnøtt og kokosnøtt er egentlige ikke nøtter, men kan som alt annet i naturen gi egne allergier, skjønt det forekommer meget sjeldnere enn nøttallergi.
Vet ikke mer enn det jeg har lest meg til..:p

Ok, jeg aner ikke. I USA er hvertfall kokos regnet som en nøtt og alt med kokos i må merkes med contains tree nut.
Leste også en artikkel hvor de mente man kunne kalle det både nøtt, frukt og frø.. (Botanisk sett)
I Norge regnes det som en frukt?
I forhold til allergi er man sjeldnere allergisk mot kokos enn andre nøtter hvertfall.
 
Back
Topp