Kan babyen noen triks?

Pusemor

Glad i forumet
*MIA*
Ja, altså, hvor langt har gullungene kommet i utviklingen?
Oppdaget hender? Føtter? Rulle rundt? Fått tenner? Le? Sjonglere?
Og hvor gammel var h*n da dette skjedde?

Kom igjen, skryt på! :D (og oppdater gjerne igjen om det skjer noe nytt)
 
Har virkelig begynt å oppdage hendene sine i det siste, ser mye på dem, men de lar seg ikke styre riktig enda :p snart 3mnd
 
Gutten min har oppdaget hendene sine. Han kan gripe leker. Bevegelsene er litt mer kontrollerte nå enn tidligere. Han kan snurre rundt fra rygg til mage og har hatt sin første latterkule :). Dette skjedde da han var 3 mnd. Utrolig artig å se utviklingen.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Tja, han smiler (fra ca 6uker mener jeg), ler høyt(fra 2,5mnd) og "prater" med oss.. Er blitt mer intressert i leker, og griper etter dem og studerer de nøye(ca 3mnd).. Har oppdaget hendene sine(ca 2mnd), tror ikke det er lenge til han virkelig for opp øya for føttene sine heller.. Kan ikke å snu seg rundt enda, prøver hardt og ligger på sidene da, men er noen armer i veien for å momme rundt:p..
Er 14uker nå, og ting skjer hele tiden:).. Han kan sikkert ting jeg ikke har skrevet opp også da, men klarer ikke komme på alt i forbifarten.. Sjonglere lærer han nok ikke med det første da ;)..



Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)
 
Ler høyt, har oppdaget hendene, slår etter leker, snur seg fra mage til rygg, står oppreist på fanget, (trenger bare hjelp til balansen) og er ellers veldig sosial og pratsom. stor og sterk gutt på tre måneder :)
 
Her er hun veldig sosial, skravler, smiler og hikster:) De siste dagene har hun nesten klart å rulle fra rygg til mage, har høyrearmen i veien før hun er helt over :) Griper også leker i babygymen og sutter på tøyrangla si. Og hendene er veldig fine å se på ;)
Hun er 13+3 uker i dag :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Her får berta høylytt latterkrampe om vi kiler henne under halsen eller under armene:) Så herlig !
 
Smiler, ler, skravler og kjefter :p
Han jobber med å få tak i lekene. Det går ganske bra, men han kan bli ganske sint når han ikke klarer å slippe leken/dra leken helt til seg (vet ikke helt hva han ønsker. Å få den helt ned eller å slippe. For noen ganger holder han fast i en leke og strekker seg etter en annen.)
Også har han begynt å rulle over fra rygg til mage.
Han er 16 uker.
 
Hun smiler, ler og kjefter her også;-) hun er en bestemt liten frøken;-) hun griper etter leker, ler godt når vi kiler henne under halsen og på magen. Hun snur seg på siden, men ikke rundt enda.
 
Han har akkurat begynt å le, det er bare såå herlig! :D og for en ukes tid siden begynte han å snu seg fra mage til rygg, med en gang jeg legger han på magen, ruller han seg rundt og smiler stolt som bare det :) Utrolig morsomt med denne utviklingen!
 
I dag har lille for første gang rullet rundt fra rygg til mage. Dette har han gjort nå mange ganger. Fra mage til rygg har han gjort lenge da :) Begynte å gripe etter ting og føre de til munnen i dag også. 15 uker i morgen :)
 
Snupp her kan rulle begge veier og har begynt å løfte overkroppen opp når ho ligger på rygg -ser ut som om ho tar sit-ups :p
 
Ler av sitt eget(og mitt sitt) speilbilde, men ikke fått sikklig latter enda. Hun hadde latterkrampe på 3 mnd kontroll for 2 uker siden. Hun er også veldig flink til å gripe ting, snu og vende og studere. Er sterk i nakken og overkroppen, og kan ligge 10-15 min på magen. 3,5mnd.
 
Her har vi en gutt som er kjempesterk i mageleie og strekker seg etter leker i alle slags retninger. Han tar alt han får tak i, og det meste er alltid på vei inn i munnen. Begynte å gripe for mange uker siden. Han gnager på giraffen Sophie, både den lille og den store, klør sikkert litt i gummene. Han smiler hver gang noen ser på han, ler seg i hjel av pappan sin og gjør ikke annet enn å skravle og leke når han er våken. Har hyling som favorittlyd for tiden. Snudde seg fra mage til rygg en gang i juli, men ikke gjort det siden. Legger seg på begge sidene i ryggleie, men har ikke snudd seg enda. Tar ut smokken for å kikke litt på den og en sjelden gang greier han å putte den inn i munnen igjen riktig vei :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Se det ja, nå er det ikke lenger nok å dra seg opp i sittestilling, nå når vi tar henne i hendene mens hun ligger nede spenner hun beina og gir seg ikke før hun har dradd seg opp i stående stilling. Der står hun, bare støttet av å holde meg/pappan i hendene, i 1-2 min, før hun heiser seg selv ned i sittende stilling igjen... Gah, kan hun ikke være baby-baby litt til? :p 4,5 mnd
 
Back
Topp