Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Noen som vet om babyer kan få vann? Jeg har en liten på 4.5 mnd, han blir helt gal når han ser tutteflaska si med vann på. Er såå glad i vann. Jeg lar han bare få et par slurker altså men har og begynt å gi han vannmelon i slik tutt med hull i, og folk er helt sjokkerte for de skal jo ikke ha vann?!? Aldri hørt noe om det jeg :/
Det er vel vanlig å starte med vann når de har begynt med fast føde. De har ikke behov for noe vann før dette, men er jo ikke skadelig å gi dem det. Det eneste er at de kan bli mett av vann og derfor ikke ha lyst på melk, så derfor bør man ikke gi så mye Vi har også begynt å gi litt smaksprøver på frukt og grønnsaker, og det er sååå gøy
Vi fikk råd fra helsesøster i sommer om at det kunne være godt for babyen å drikke litt vann i sommervarmen (Her i Bergen var det jo 30g de første ukene i Juni og da var minien her nyfødt).. Ellers gir jeg vann når jeg gir han grøt også har jeg litt vann oppi en tåteflaske til han i vognen av og til. Han elsker å drikke vann og nå som han holder flaskene mer selv så er det mye underholdning i det. Men selfølgelig, alt med måte...!
Aldri hørt av vann skal være farlig. Er jo ingen verdens ting i det... Og som sagt så ble vi rådet på helsestasjonen