Kan baby kjenne?

emma1

Betatt av forumet
kan babyen kjenne varme/kulde? Tenker hvis man dusjer i veldig varmt vann at babyen kjenner/blir påvirket på noen måte?

her blir værtfall baby veldig aktiv når jeg bruker varmeflaske i bekken/rygg/mageområde... tar det som et tegn at h*n ikke trives så godt med den varmen :p men vet ikke!

Jeg har hørt at fostervannet holder en ganske jevn temperatur, rett og slett fordi det er viktig for de små. Temperaturen kan endre seg hvis du er veldig varm, hvilket er en av grunnene til at gravide ikke skal sole seg så mye. Tror fosteret merker forskjellen, og at små variasjoner går greit, altså :) har hørt at vi ikke skal bade i ekstremt varmt vann og sånt heller. Husker ikke helt hvor jeg har dette fra, så ta det med en klype salt :p

Det er vel ikke uten grunn at de anbefaler å drikke noe iskaldtom man kjenner lite liv en dag..? Da skal jo babyen våkne til, noe som i mitt hode da også burde bety at de kjenner variasjonene i temperatur. De kjenner det sikkert ikke på langt nær like godt som oss siden de ligger beskytta i fostervann på 37 grader, men noe merker de vel..

Tror det. Vet ikke om det blir annerledes men da jeg fødte andremann fikk jeg beskjed om å ikke ha for varmt vann i badekaret siden det stressa babyen. Hun sa det var ikke farlig, men førte til økt hjerterytme. Jeg tok nok litt for varmt vann allikevel for etter at jeg hadde bada ble det målt opp til 180 slag. Så han merka godt at det ble mye varmere inni der.

Legen fortalte i alle fall at babyens temperatur holder en grad høyere enn min kroppstemperatur.

Som MamaHana sa, så holder babyen en grad høyere temperatur enn oss og det er også derfor man skal være forsiktig med lange varme bad, badstue osv... Med kroppstemperaturøking øker også fosterlyden/hjerterytmen til barnet. Og det går fint i en liten periode :)

Ellers så skal det endel til for at vår kroppstemperatur skal gå langt under 36 grader. Med mindre man er en av de som har lav kroppstemperatur til vanlig, men da er jo det normalen :)

Ergo, babyen har nok lettere for å merke varme enn kulde, med mindre man drikker veldig kaldt :)

Ser ut som junior merker forskjell her, i hvert fall.
Jeg hadde lagt meg for noen kvelder siden og hadde det godt og varmt under dyna da han satte i gang et brakedanceshow ute like. Han stanset med en gang jeg dro dyna til sides for å se bevegelsene på magen. Hadde åpent vindu med frisk trekk..
Han reagerer generelt på alle forandringer, egentlig :-P

Han her kan sparke og bevege seg mye, men når jrg tar av klærne mine så slutter han. Merker fort at han reagerer både på for høy temperatur og for lav.

Som MamaHana sa, så holder babyen en grad høyere temperatur enn oss og det er også derfor man skal være forsiktig med lange varme bad, badstue osv... Med kroppstemperaturøking øker også fosterlyden/hjerterytmen til barnet. Og det går fint i en liten periode :)

Ellers så skal det endel til for at vår kroppstemperatur skal gå langt under 36 grader. Med mindre man er en av de som har lav kroppstemperatur til vanlig, men da er jo det normalen :)

Ergo, babyen har nok lettere for å merke varme enn kulde, med mindre man drikker veldig kaldt :)

Jeg drikker kun isvann, både natt og dag,så det er direkte svinkaldt for å si det sånn,er det noe jeg Kansje skulle vent meg av med?:) har tenkt på det noen ganger men veldig usikker på om han merker noe av det:)

Jeg drikker kun isvann, både natt og dag,så det er direkte svinkaldt for å si det sånn,er det noe jeg Kansje skulle vent meg av med?:) har tenkt på det noen ganger men veldig usikker på om han merker noe av det:)

Nei, ikke tenk på det! Det er heller ikke alle babyer som reagerer på det, og de som reagerer på det våkner bare dersom de sover også faller de til ro igjen. Craving på isbiter er jo en standard :P Kos deg med isvannet ditt :)

Nei, ikke tenk på det! Det er heller ikke alle babyer som reagerer på det, og de som reagerer på det våkner bare dersom de sover også faller de til ro igjen. Craving på isbiter er jo en standard :p Kos deg med isvannet ditt :)
Det var godt å høre:) takktakk for tilbakemelding:)

Back
Topp