Kan Apocillin blandes ut med melk?

Lissmora

Glad i forumet
Eller blir effekten dårligere av det?

BF som spør... Og jeg blir ikke klokere av å spørre Google... [X(]

Det skal vel egentlig ikke blandes ut med noe, men vi fikk klarsignal av barnelegen på sykehuset om at vi kunne blande med brus, så hvorfor ikke melk også[:)]

Legen på legevakta tipsa meg om å blande den i sterk saft eller mat. Vi blanda den i sjokomelk, men kom på etterpå at det sikkert ikke var så smart [8D] Tror melk reduserer effekten om man drikker det mens man går på Apocilin så da var det litt dumt å blande den i melk hehe

ORIGINAL: Gollemor

Tror dette er et spørsmål for legevakta.

Man skulle jo tro at dette er et spørsmål andre småbarnsmødre har fått svar på tidligere, så hvorfor ikke spørre her?

ORIGINAL: Tøsa FTW

Helst ikke. Skal helst ta utenom måltid med vann.

(hilsen mamma, farmasøyt)[8D]

Det var noe sånt som ante meg, ja! [8D]

Som den "etter boka-/nazimammaen" jeg er så har jo jeg drevet og tvunget medisinen i han med sprøyte og makt (fordi lirking og luring og overtalelse ikke funker overhodet), men med en gang han kommer til pappaen skal jo alt gjøres mye lettere... [>:][>:]

Ja lettere og lettere, det mister jo effekten da, så det kan jo fort hende at det ikke blir lettere i lengden likevel. 

Jojo, men det blir jo ikke faren sitt problem... Gutten skal jo hjem igjen i morgen uansett... [X(]

Bare sånn.. fra en mamma til en annen, apocillin smakte visst hæslig, i følge minien, men så fikk han imacillin nå sist. Det er to uker siden han avsluttet kuren, og han maser etter meddesiiin enda[:-] Så dersom dere får valget mellom apocillin og imacillin, så er imacillin nammis[;)]

Bare sånn.. fra en mamma til en annen, apocillin smakte visst hæslig, i følge minien, men så fikk han imacillin nå sist. Det er to uker siden han avsluttet kuren, og han maser etter meddesiiin enda[:-] Så dersom dere får valget mellom apocillin og imacillin, så er imacillin nammis[;)]

Skal huske på det til neste gang, ja! [:D]

Har time til ØNH om et par uker, så forhåpentligvis blir det operasjon snart...

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Lykke til hos ØNH!! Og god bedring til knøtten[:)]

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Lykke til hos ØNH!! Og god bedring til knøtten[:)]

Takk takk! [:)]

Helst ikke. Skal helst ta utenom måltid med vann.

(hilsen mamma, farmasøyt)[8D]

I pakningsvedlegget står det at den kan tas med vann eller saft. Vi spurte om det var ok med brus, og det var det. Når hun var på det sykeste drakk hun kun utvannet brus, så da ble det til at vi blandet det i det etter at vi fikk ok på det.

Akkurat melk er uheldig i forhold til opptak av penicillin, så jeg ville ikke gjort det til en vane. Heller saft eller brus.[:)]

Back
Topp