Kan alle sykepleiere se hit???

FruSolsikke

Flørter med forumet
Hvordan er det med cellegift og strålebehandling i forhold til oss gravide sykepleiere???

Jeg unngår direkte kontakt med cellegift, men hvilke rettningslinjer finnes det egentlig????

FruSolsikke skrev:
Hvordan er det med cellegift og strålebehandling i forhold til oss gravide sykepleiere???

Jeg unngår direkte kontakt med cellegift, men hvilke rettningslinjer finnes det egentlig????

ta denne på generelt, der er det sikkert større sjanse for å få svar på dette :)

Hos oss holder vi oss unna all form for cellegift og form for stråling.... Ville ringt på kreftavdeling for  høre hvordan de gjør det om du har dette mye i jobben din. Hos oss er vi sjelden borti det, men jeg blir aldri med pasienter på røntgen eller håndterer celegift de gangene vi har det hos oss. Holder meg også unna de fleste antibiotikatypene som skal blandes in case (da kan heller noen andre gjøre det...) og går ikke inn til smittepasienter....

Hei :) Jeg er sykepleier:) Da jeg jobbet på medisinsk avd, hadde vi den regelen at vi ikke gikk inn på rommet hvor cellegift pas lå.   Vet ikke hvilke ret.linjer det er på det. Hør med HMS ansvarlig eller leder.

Back
Topp