Kan alle som har.... eller har hatt Mazda svare i denne tråden? ;)

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Har eller hadde dere rust på den? Mye plaget med det?

Mye eller lite? Eller ingenting? Årsmodell?

Jeg har selv Mazda nå... men den ruster som fy! Og hører endel sier at Mazda er kjent for å være en rustebil..

Så da lurte jeg på deres erfaringer?

har mazda nå. Og det var litt rust under den så har fått tatt en anti-rust behandling på den slik at jeg prøver å forsinke/forhindre at det blir så altfor ille.Dette bør gjentas ca hvert 3 år,og gjelder forsåvidt alle merker.
Men ellers er det ikke no rust på den ennå.Men bakluka er laget i plast på denne,pga de har hatt mye problemer med rust der.

Men ja,det største problemet med mazda har vel vært rust.Ellers er det gode og driftsikre biler.

Ja, jeg har mye rust på bakluka.. spesielt inni bokstavene der...

Mazda har mange fine biler! Og har litt lyst på Mazda.. men gidder ikke om det er sånn at man nesten er dømt for rust..

Og nytter jo ikke å høre med en Mazdaforhandler heller.. hehe.. for de vil jo anbefale bilen

jepp,men mener å ha hørt at nyere biler nå blir levert med antirust behandling under(uten at jeg er 100%sikker.
Er jo mange andre biler som ruster også,og man kan være heldig eller uheldig innenfor samme merke. men alfa omega er renhold og riktig stell,uansett merke=)

Ikke jeg, men de jeg kjenner som har hatt mazda, har vært plaget med mye rust. Og av bilspesialister i omgangskretsen vår, ble vi frarådet å kjøpe mazda.

Jeg hadde en mazda 98 modell, og den var ganske rusten når jeg solgte den ja. Spesielt rundt hjulbuene, og de fleste mazdaer jeg har sett av den typen (både nyere og eldre modeller) har hatt det samme problemet. 

Hvilken årsmodell har du?
Mazda har en fantastisk rustgaranti! Vi hadde en 05 modell Mazda 3, og den leverte vi til forhandler i juli 2010 til total rustoverhaling. Da byttet de alle delene som var rustne, og byttet ut lister på dører og masse mer.. Alt ble dekket av Mazda, og det kostet vel ca 120.000 kroner.
Foreldrene mine gjorde akkurat det samme med sin bil. :)

Nyere Mazda skal ikke ha probelemer med rust..

Har en Mazda 6, 06-mod. Var en tilbakekalling (utbedring) for noen år siden (3-4?) på denne pga rustproblemer i bakskjermer og dører. Ble likevel funnet antydning til rust tidligere i vinter...fikk mesteparten dekket på garanti til tross for at det var gått utenfor garantitiden og svært høy km-stand.

Oj.. det visste jeg ikke;)

Jeg har en 2000 modell jeg... hehe.. regner ikke med at de tar all rusten på min bil.. på sin egen regning;)

Jeg og ble frarådet fra et bilverksted om ikke å kjøpe Mazda.... litt synd egentlig.. for liker godt Mazda 6..

Vi har hatt en Mazda Demio 99mod og har nå Mazda 5, 08mod. Ikke hatt noe rustproblemer på hverken den ene eller andre.

Har en liten mazda2, men den er vel ikke gammel nok for rust enda... Sambo har også Mazda, og foreldrene mine har hatt Mazda..... Ingen har vært plaget med rust..... Men nå blir jo alle nye mazdaer tectyl-behandlet når de selges, og det er vel for å nettopp unnga rust?

Tror ikke jeg har noe rust på min... 2004 mazda 6.

*Utålmodig* skrev:
Har en liten mazda2, men den er vel ikke gammel nok for rust enda... Sambo har også Mazda, og foreldrene mine har hatt Mazda..... Ingen har vært plaget med rust..... Men nå blir jo alle nye mazdaer tectyl-behandlet når de selges, og det er vel for å nettopp unnga rust?

Ja.. høres jo ut som om Mazda har slitt litt med rust.. og at de har gjort noe med de nyere bilene..

men blir ikke noen ny bil på meg.. har jeg ikke råd til;)

Men jeg skal i alle fall ha en bil som ikke er eldre enn 2004 mod;)

Vasker du bilen din ofte nok?
Spyler den for salt osv nå på vinteren?
Det kan forhindre en del rust.

Vi har en Mazda 5 fra 2008 (tror jeg). Den er tectylbehandlet/rustbehandlet slik at rust ikke lenger er noe stort problem. Mazda har vært veldig plaget med rust. Tidligere hadde vi en Mazda 3 fra 2005, og den var det rustgaranti på. Tipper det er det på den vi har nå også.

Kjempefornøyd med Mazda!!

Back
Topp