Kan 2,5-åringene *inspirert*

Gollemor

Forumet er livet
VIP
..hoppe?

For det kan ikke min. Bare i senga. Og trampoline. 
Han tar i. Tar i veldig også. Men letter ikke.
Det er uuuurkomisk å se på, og han jobber virkelig med saken. 
Det bare vil seg ikke.

Unormalt?

Hun her har kunnet hoppe en god stund, men hun har fått det for seg i det siste at hun må hoppe over alle "kanter". Så om det er en sprekk i asfalten, et forgjengerfelt eller en fartsdump må hun hoppe over streken :P

Babelle skrev:
Hun her har kunnet hoppe en god stund, men hun har fått det for seg i det siste at hun må hoppe over alle "kanter". Så om det er en sprekk i asfalten, et forgjengerfelt eller en fartsdump må hun hoppe over streken :P

Hehe! Søtt :D
Så lenge det ikke vedvarer opp igjennom voksenlivet.. :P

Monsoon skrev:
ja :)

Ja til hva?
At det er unormalt, eller at barnet ditt kunne hoppe ved 2,5?

Gollemor skrev:

Babelle skrev:

Hehe! Søtt :D
Så lenge det ikke vedvarer opp igjennom voksenlivet.. :P

Satser hardt på at hun gror det av seg :D

Hva som er normalt ang hopping aner jeg ikke, sånn for å svare på spm ditt.
Men regner vel med at det er et ganske stort spenn der som med alt annet med disse små =)

ja, hun har hoppet en stund nå, men var lenge hun tok i skikkelig uten å lette 1 mm. 

Hhhhhhh, det er så søtt!!! Mellomste min "hopper" sånn, han er straks 2 da.

Her har hun hoppet siden hun var 1år. Mener på at hun startet rett etter hun fylltte året.

©Smartass skrev:

Jah! Han har drevet på med det ganske lenge, og jeg må holde meg fra å le. 
Han gjør alt riktig, det virker bare som han er limt til bakken. 

Gollemor skrev:

©Smartass skrev:

Jah! Han har drevet på med det ganske lenge, og jeg må holde meg fra å le. 
Han gjør alt riktig, det virker bare som han er limt til bakken. 

emoticon

Etter gjennomsnittet? Kanskje. Unormalt? Kan eg ikkje tenke meg.

Fysio her sa i alle fall at det var vanleg å begynne å hoppe rundt 2-årsalderen, men det er med hopping som med alt anna - veldig stort normalområde.

Jenta vår var rundt 3 då ho klarte å lette med begge beina samtidig (superkomisk den "halvdansinga" der dei hoppar og hoppar og så vidt lettar litt med eine foten). No, 8 mnd etter kan ho framleis ikkje hoppe to hopp etter kvarandre, utan å stoppe opp imellom og få igjen balansen. I det minste ramlar ho ikkje lenger over ende etter kvart hopp

Lille er noko sein grovmotorisk, men utviklar seg stadig i sitt eige tempo, sliter berre litt med balanse og koordinasjon.

Ja, han kan, og han tror det passer seg å hoppe overalt, som f.eks nedover hvert trappetrinn i trappa. Hopper når han går, tar sats og teller, hopper, faller litt, hopper litt, og vi kommer oss aldri noen plass .

Her hoppes det. Med begge bena samlet og rett opp i været. Liker det bedre enn når han klatrer opp på ting og hopper ned. Da er vi farlig nærme legevaktbesøk... han er 2 år og 3 md forresten.

Mina øvde på å hoppe i vinter. Lærte det før hun ble to :)

Men de kan ikke lære alt på en gang...Kanskje han er opptatt av andre ting ? ;)

ja, mitt barn kan hoppe. og det ruller fram over kråke på gulvet.

Tror nok det er like vanlig å ikke kunne hoppe ved 2.5års alder som det er å kunne hoppe da.

Jenta mi er snart 21mnd, og hun har nettopp klart å hoppe hvor begge bena er oppe fra bakken. Hun hopper og ned fra kanter og trappetrinn. Det hun syns er gøy er å ta sats hoppe for så å lande på stumpen(lært seg i trampolinen). Eneste hun ikke helt forstår at er ikke alle plasser det er lurt å gjøre. Enda godt at bleien tar bitte litt av støtet når hun lander.

Mia ble 3 i mai, letta ikke fra gulvet før hu var 2,5 eller litt mer tror jeg. nå skal hu virkelig skryte da med å hoppe på en fot sånn halvveis å fra kanter haha!  såååå stolt vettu

Snuppelura mi er akkurat 2,5 i morgen, og hun lærte seg å hoppe på 17. mai. Det var iallefall første gangen jeg så at hun gjorde det.

Men hun holdt lenge på som din gutt, utrolig morsomt å se på!

Ja min hoppe som bare d han

Back
Topp