Kan ønske om barn utsette mensen??

Miriam75

Blir kjent med forumet
har aldri gått over tiden før noen gang, plutselig nå virker det som jeg ikke kjenner kroppen min lenger......går og håper og tror at jeg er gravid, testet 4 ganger nå.......men negativt....
ikke enkelt å la vær å tenke heller.....håper inderlig det ene eller andre skjer snart for dette er irriterende[:@]

noen som har erfaring med dette??

stress kan utsette mensen .. så om du stresser fordi du ønsker så mye å bli gravid kan det komme av det!
ønsker deg ellers lykke til, og håper at ikke mensen dukker opp .. men at en spire er på vei [:D]

Jeg tror syklusen kan bli påvirket dersom vi stresser for mye ja. Men det kan jo være at du er gravid og at du bare har litt lite hCG i blodet da?

Krysser fingrene for deg!

M

jeg tror også det.
og jeg tror at det sterke ønsket om å få barn også kan gjøre en stresset og føre til at det tar lengre tid. bestemora til mannen min fortalte en historie her om dagen: hun hadde nettopp fått sitt tredje barn, og de to eldste var begge syke og måtte legges inn på sykehuset i oslo. hun reiste dit med de to, men kunne ikke ta med tredjemann da, så hun fikk et vennepar til å passe han...dette venneparet hadde prøvd i flere år, og hadde nå slått seg til ro med at de ikke kunne få barn.
men gjett hva som skjer den perioden de er barnevakter? joda, hun blir smelt på tjukken, hihi[:D] bestemoren til mannen min mener det var fordi de ble opptatt av et lite barn, og slappet av og koste seg. og vips så var det gjort!

Jeg har opplevd mange ganger at mensen har gått over tiden, av ulike grunner. Stress, bekymringer er noe av det som får mensen til å henge seg opp. Jeg husker en gang da jeg bare var 18 år og kjempebekymret for at jeg var blitt gravid. Det førte til at den bare ble enda mer forsinket, og den kom ikke før etter tre uker! Men satser på at du er gravid, da[:D]

ja jeg får virkelig håpe at TR ikke dukker opp, og at det er en liten spire på vei....får prøve å tenke på noe annet, men det er jo litt vanskelig da....

kjekt å kunne diskuere og snakke sammen her, siden det er litt vanskelig å ta det med venninner når du vil holde det litt skjult[:)]

Ja jeghar gått både en og to uker over tida og tatt mange tester.

vi får håpe at du har en spire på vei

Lykke til

klem fra lillemeg

Skjedde med meg men fikk mens etter jeg tok testen når den var negativ.

Dette er litt avhengig av når i syklusen du er.

Dersom du ikke hr hatt EL enda, så kan stress utsette eggløsningen. Derved utsettes mensen også. Mensen kommer et gitt antall dager etter eggløsningen, og hvor lang denne tiden er varierer svært lite +/-1 dag for en kvinne (men varierer mellom kvinner da altså) Dersom du har hatt el, så utsetter ikke stress mensen. Da kommer den, eller så er du blitt gravid (nja, det re også noe med noen cyster som kan skape trøbbel) Med mindre du vet når du hadde el, så er det ikke så greit å vite når mensen er ventet, ettesom altså f.eks stress, sykdom etc kan utsette el. Men da må du vite.

Men har du hatt el, så kommer mensen. Eller en baby.

Back
Topp