"Kampen om søvnen, mammaen vs pappaen"

Amen! Nå er far i perm, og jeg jobber natt, så han er flink til å stå opp. Problemet er at jeg våkner mye lettere enn han. Frøkna kan ligge å sutre endel før han våkner/gidder å stå opp. Da har jo jeg våknet, selv etter bare 2-3 timers søvn. Har jeg fri en dag er han kjapp med at jeg må stå opp. Tror han stod opp 3-4 ganger de første 8 mnd, for han måtte jo "sove ut" i helgene...
 
Jeg tar henne stort sett om natta, siden han skal på jobb. Men det hender i perioder der hun har våkna veldig ofte at han har tatt henne etter feks klokka 4, så jeg får litt søvn.
I helgene står han oppe med henne en av dagene, som regel lørdag. :p vi gjorde det sånn med de to eldste også :) nå klarer jo de seg nesten selv om mårran, så de vekker oss ikke før de er sultne.

Men når jeg begynner å jobbe 11. Juli så må han ta henne om natta om hun våkner :) og det gjør han/ vet han uten at jeg har sagt noe :)
 
Jeg fikser alt med baby om nettene, og har gjort det siden hun ble født.
Mannen, som er i jobb, går stort sett inn til storesøstra (2 år) om hun en sjelden gang våkner/drømmer.
I helgene bytter vi på å stå opp tidlig.
Når han skal i pappaperm til høsten, blir det hans tur til å ta mer ansvar på nettene.
 
Jeg har alltid tatt henne, selv etter at jeg begynte å jobbe og pappaen er i permisjon. Det er pupp hun vil ha, og hvis jeg uansett må opp og gi henne mat, så kan i det minste han få sove. Han er derimot rå på bleieskift, og er det en sjelden gang det trengs skift om natta, så tar han det.
 
Her er det bare jeg som tar legging og han på natten. Veldig slitsomt til tider, men baby aksepterer ikke andre enn meg når han skal sove. Pappaen pleier å stå opp med han innimellom slik at jeg får sove litt ekstra. Sjeldnere nå enn da han var mindre -.-
 
Jeg tar natta (er ofte mye våken) så vekker jeg mannen rundt klokka 6, så får jeg 1,5 time til han skal på jobb :) Funker greit, men noen ganger må jeg sove sammen med lille når han sover lurene sine i tillegg ;)
 
Back
Topp