Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Trone
Når jeg jobbet på helsekost så fikk vi streng beskjed om at graide ikke skl ha kamillete. Pluss fet er bare å ta ett kjapt googlesøk, så kommer det opp at gravide burde holde seg unna.
Se på innholder på godnattpakken du [:)]
ORIGINAL: Nikkiline
Når jeg jobbet på helsekost så fikk vi streng beskjed om at graide ikke skl ha kamillete. Pluss fet er bare å ta ett kjapt googlesøk, så kommer det opp at gravide burde holde seg unna.
HJELPES - hvorfor skal man ikke drikke det da?!?!?!1
jeg har drukket MASSE Kamile te her og når jeg var på ferie...
Både tysk kamille (Matricaria recutita) og romersk kamille (Chamaemelum nobile) har vist seg å kunne påvirke menstruasjonssyklusen, og den romerske varianten mistenkes å ha abortfremkallende effekt, melder Relis. Det advares mot å bruke begge typene under graviditet og amming.
Enkelte jordmødre anbefaler bruk av kamillete til gravide med hevelser i kroppen. Dette er dermed ikke et særlig godt råd, i følge Relis, som heller ikke kan finne det dokumentert at kamille kan motvirke denne type hevelse.
ORIGINAL: Nikkiline
HJELPES - hvorfor skal man ikke drikke det da?!?!?!1
jeg har drukket MASSE Kamile te her og når jeg var på ferie...
Her har du ett sitat fra norsk farmaceutisk tidsskrift: LINK
Både tysk kamille (Matricaria recutita) og romersk kamille (Chamaemelum nobile) har vist seg å kunne påvirke menstruasjonssyklusen, og den romerske varianten mistenkes å ha abortfremkallende effekt, melder Relis. Det advares mot å bruke begge typene under graviditet og amming.
Enkelte jordmødre anbefaler bruk av kamillete til gravide med hevelser i kroppen. Dette er dermed ikke et særlig godt råd, i følge Relis, som heller ikke kan finne det dokumentert at kamille kan motvirke denne type hevelse.
Jeg` har aldri hørt om kjerringrådet om at kamillete kan sette i gang fødselen når det nærmer seg termin. Så lenge det står så tydelig flere plasser på nett, og jeg har lært dette selv av farmasøyter, så tar ikke jeg sjansen på å drikke det nå. Jeg har ingen problemer med å vente til etter jeg har ammet, hehe!!