Kalorier

Barnslig

Glad i forumet
Lurte på om noen her inne teller kalorier?? Er så redd for å gå opp mye, siden jeg har 10 kg for mye fra før. Vet man ikke skal slanke seg Men hvor mye er passe mengde kalorier så barnet fortsatt får deg det skal ha??

Jeg gjorde det i starten, nå har jeg kommet inn i det, så nå veier jeg meg bare og trener litt ekstra etter utskeielser. Jeg har 15-20kg for mye, så har et mål om å holde vekta på ca det samme som nå hele svangerskapet. Om jeg klarer det gjenstår å se, men går bra foreløpig. Jeg spiser nok ca 1800 kcal ca pr dag nå, men jeg jobber ikke og har ganske rolige dager utenom litt trening og litt husarbeid. Spiser mye grønnsaker, grovt brød, frukt, yoghurt naturell og egg. Har ikke lyst på kjøtt for tiden.. Også holder jeg meg unna godteri, brus med sukker osv. Spiser litt godis hvis jeg har lyst på, men det er veldig sjelden og blir ikke mange bitene. Veier meg et par ganger i uka for å følge med.

Prøver å holde meg til 1900-2000 men jobber og har to barn så blir ikke mye stillesitting akkurat. Håper ikke det er for lite..... Spiste 1600 før jeg ble gravid

Jeg har også 10kg for mye, men har ikke sjans å passe kaloriinntaket.

Er sulten HELE tiden og må spise med en gang jeg blir sulten ellers blir jeg kvalm. Har samtidig dårlig matlyst så er ikke alt som frister. Spiser sikkert 7-8 måltider for dag, noen ganger flere. Prøver å spise endel knekkebrød og frukt, grønnsaker har jeg ikke lyst på, men blir endel brødmat og yoghurter så er redd vekta vil skyte opp like mye som sist. Er ikke så mye å gjøre akkurat nå, må bare spise for å holde kvalmen i sjakk. :p

Spiser veldig ofte selv, men små og sunne porsjoner :-)

Jeg har også litt for mye. Jeg har dog ikke talt kalorier, sa jeg tidligere har hatt spiseforstyrrelser, og vet at da blir det for fokus på mat igjen. Det har seg altså sånn at jeg også må ha mat hele tiden, da jeg er veldig sulten. Spiser små, veldig sunne måltider, drikker kun vann, unner meg noe innimellom. Har foreløpig gått ned 1,5 kg, er snart 14 uker.

Har dere noen tips til sunne små måltider? Den siste uken har jeg fått en helt enorm ulvehunger, er sulten KONSTANT. Prøver å spise sunnest mulig, men hvis denne sulten fortsetter så kommer jeg jo til å legge på meg ufattelig mye. Prøver og få i meg mat med mye proteiner som metter også, men en time etterpå så er jeg jo like sulten igjen. :shifty:

Har dere noen tips til sunne små måltider? Den siste uken har jeg fått en helt enorm ulvehunger, er sulten KONSTANT. Prøver å spise sunnest mulig, men hvis denne sulten fortsetter så kommer jeg jo til å legge på meg ufattelig mye. Prøver og få i meg mat med mye proteiner som metter også, men en time etterpå så er jeg jo like sulten igjen. :shifty:
Jeg trodde jeg skulle gå opp masse ved å spise masse, ofte, men har gått ned :-) frukt/oppskjært grønnsaker, yoghurt uten sukker, muslibar (hjemmelaget uten sukker), nøtter. Knekkebrød med litt pålegg. :-)

alt under 2000kcal når man er gravid er jo for lite... Man skal ikke slanke seg når man er gravid, og for å ikke legge på seg skal man ligge rundt 2000kcal (litt mer) og når man er gravid skal man også legge til et lite mellommåltid..

Eggemuffins er sunt og godt:-)

http://m.lindastuhaug.blogg.no/1396799380_eggmuffins.html

Back
Topp