Kalorier,overvekt og graviditet

Molli

Glad i forumet
Jeg har begynt å telle kalorier, og har funnet ut at jeg spiser mellom 1400 og 1700 kcal daglig. Er det nok?

Jeg er såpass overvektig at jeg ikke bør gå opp noe særlig denne gangen. I dag har jeg spist 1200 kcal hittil og har vært ute og gått i over 2 timer.

Jeg har veid meg, og vekta er den samme som før ferie og graviditet. Gikk nok opp 2-3 kg i ferien, så har nok gått ned litt igjen.

Det kommer vel an på. Høyde, vekt, forbrenning, hvor aktiv du er. Jeg ville ha spurt legen, man skal vel ikke slanke seg når man går gravid? Det hørtes litt lite ut kanskje?

samme problemet her med overvekt.. så jeg har begynt å gå fast hos ernæringsfysiolog hver 14 dag for oppføling så jeg ikke går opp masse !

En normal 25 åring med moderat aktivitet bør få i seg ca 2500 kalorier når hun er gravid. Uten videre fakta er det vanskelig si om det du får i deg er nok, med gravide anbefales å øke dagsinntaket med ca 300 kalorier mot normalen. Å begynne å slanke seg i begynnelsen av svangerskapet om du ikke gjorde det før er nok ikke å anbefale da kroppen går i sparebluss ved begynt slanking. Et foster får som oftest i seg nok, siden de krever sitt uten å bry seg om deg, men du kan havne på en skikkelig smell.

En normal 25 åring med moderat aktivitet bør få i seg ca 2500 kalorier når hun er gravid. Uten videre fakta er det vanskelig si om det du får i deg er nok, med gravide anbefales å øke dagsinntaket med ca 300 kalorier mot normalen. Å begynne å slanke seg i begynnelsen av svangerskapet om du ikke gjorde det før er nok ikke å anbefale da kroppen går i sparebluss ved begynt slanking. Et foster får som oftest i seg nok, siden de krever sitt uten å bry seg om deg, men du kan havne på en skikkelig smell.

Jeg slanker meg ikke altså, akkurat nå sliter jeg med kvalme fra jeg står opp og til jeg legger meg, som gjør at jeg syns det er vanskelig å spise noe særlig mer. Vet det ikke er anbefalt å gå opp i vekt når man er overvektig, men heller forsøke å holde vekta på samme nivå. Jeg får snakke med legen min.

jeg er ingen ekspert, men dette hørtes LITE ut! Spesielt om du tenker å trimme litt og. Det høres ut som en måte å møte veggen på. Man bør heller ikke gå ned masse i vekt for da frigjøres metaller fra kroppen.

Jeg er også for tung, jeg har valgt å kutte ut skrot (godis, chips, brus, boller og annet unyttig), drikker medt vann og litt mindre til hver måltid, men spiser nå kveldsmat pga kvalme.

jeg er ingen ekspert, men dette hørtes LITE ut! Spesielt om du tenker å trimme litt og. Det høres ut som en måte å møte veggen på. Man bør heller ikke gå ned masse i vekt for da frigjøres metaller fra kroppen.

Jeg er også for tung, jeg har valgt å kutte ut skrot (godis, chips, brus, boller og annet unyttig), drikker medt vann og litt mindre til hver måltid, men spiser nå kveldsmat pga kvalme.

Ja, syns det var litt lite jeg og. Jeg ble egentlig litt overrasket over hvor vanskelig jeg syns det er å få i seg nok når jeg begynte å registrere.. Spiser lite søtsaker, men kanskje en saftispinne pga kvalmen i løpet av en dag. Kanskje jeg burde prøve å lage meg smoothies når jeg har ork til det.

Back
Topp