Kallenavn??

Markmusa

Gift med forumet
Har dere tenkt noe på mulige kallenavn når der har valgt navn på bebis? Sånn at dere velger bort et navn for at dere ikke vil at han/hun skal få det kallenavnet? eller for den del om navnet ligner på noe som dere VET man kommer til å bli mobbet for?

Sånn for eksempel jeg liker navnet Joakim veldig godt, men nekter at sønnen min skal bli kjent som "jokke".... Eller Siv du har HIV osv...?? Hehehe....

Jeg er bare nyskjerrig altså [;)][;)]

Ja jeg tenker mye på det, mest pga at mannen min er svensk og der får de fleste kallenavn... Jeg har vert inne på å kalle opp morfaren min, Robert, dersom vi får en gutt.. Men i Sverige blir det Robban, og det er uaktuelt at noen skal kalle mitt barn for Robban [8D]

Patrick har ingen særlige kallenavn, selv om mange i Sverige sier Putte til Patrick.. ene gudmora hans kaller han 'Pattan' i blandt, men hun er svensk så hun er vel unnskylt [8D]

Ikke tenkt på. Hvis barnet mitt skulle bli mobbeoffer, noe jeg virkelig håper hun slipper, så finner de et kallenavn på henne uansett.

om barn vil plage noen så finner de alltids noe å plage de for..

Min heter Tobias og det er mange som prøver seg på å kalle han Tobben.. Men det er HEILT uaktuelt... egentlig nærmeste familie som er værst... så jeg bare freser [:D][:D][:D]

har egentlig ikke tenkt noe særlig på dette..
folk klarer å vri å vrenge på alle slags navn, og finne på et kallenavn uansett, bare de er fantasifulle og "duste" nok... [:D] så kommer nok ikke til å velge bort noen navn på grunnlag av "mulige mobbegrunner" :)

Vi skal mest sannsynlig kalle gutten vår for Dennis og da sier pappa "hva høres det ut som aaa?"

men er som de sier... vil barn plage andre finner de alltids en grunn... og om noen mobber min sønn kommer jeg og tar dem... har selv blitt mobba fra 6klasse tilogmed andre år på vgs og vet at det kan ødelegge et menneske

Jeg er vell i grunn forberedt på at min sønn kommer til å få noen bemerkninger om navnet siden vi har valgt ut russiske navn .. Det jeg kan trøste han med er at når han blir eldre er det jo faktisk kult å ha ett litt spesielt navn :-p så han skal bare være glad han slipper å hete det samme som 8 andre på klassetrinnet :-p

Back
Topp