Kallenavn på besteforeldre

TPL

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Har dere tenkt på dette? Her blir dette litt innviklet. Min mamma blir mormor, men min pappa vil være bestefar. Jeg selv er vant til mormor/far og farmor/far så bestefar blir uvant for meg. I tillegg er mamma gift på nytt og peanøtt får derfor også en bonusbestefar. Men to stk "bestefar" blir jo litt smør på flesk? Alt hadde vært litt enklere om pappa ville blitt kalt morfar[emoji23]
 
Her er min mor «mor»/«momo» og min far er «bestefar» mens pappaens foreldre er bestemor og bestefar i Tyrkia [emoji28] denne har også en stebestefar, og ser for meg at Sønnen vår blir å kalle han for far når han blir eldre! Satser på at det blir likt for denne også [emoji1305] har/hadde selv 3 sett besteforeldre. Det kalte jeg adoptivforeldrene til min mor «far og mor» og mine fars foreldre bestefar og bestemor. Så var/er min mors biologiske foreldre bester og bestemor i Canada [emoji23] rotete, i know!
 
Her er min mor «mor»/«momo» og min far er «bestefar» mens pappaens foreldre er bestemor og bestefar i Tyrkia [emoji28] denne har også en stebestefar, og ser for meg at Sønnen vår blir å kalle han for far når han blir eldre! Satser på at det blir likt for denne også [emoji1305] har/hadde selv 3 sett besteforeldre. Det kalte jeg adoptivforeldrene til min mor «far og mor» og mine fars foreldre bestefar og bestemor. Så var/er min mors biologiske foreldre bester og bestemor i Canada [emoji23] rotete, i know!

Hahahahaha denne måtte jeg lese noen ganger for å skjønne systemet i ja[emoji23] Ja, en god venninne hadde også flere sett "bestemor og bestefar" Så det er jo også et alternativ og bare ha to bestefedre, eventuelt en bestefar og en "besse". Vil liksom ikke at peanøtt skal kalle sin bonusbestefar ved navn for det blir litt upersonlig på en måte, og han er jo definitivt en bestefar[emoji4] Regner med de små finner egne navn på sine etter hvert også, men det skjer jo ikke den første tiden!
 
Mine kaller min mor for mimmi, og samboeren hennes kalte de moffa.
Faren min var bess.
Og foreldra til pappaen er bestemor og bestefar.
:)
 
  • Liker
Reactions: TPL
Mine kaller min mor for mimmi, og samboeren hennes kalte de moffa.
Faren min var bess.
Og foreldra til pappaen er bestemor og bestefar.
:)

Ja moffa er populært[emoji4] Blir spennende å se hva det ender opp med å bli her[emoji4]
 
Min mor er mormor, min stefar er bestefar. Min far er morfar, hans kone kalles ved fornavn (hun er bare et par år eldre enn meg). Hans far er farfar, hans mor er grandma. De har hver sin nye partner, men de blir nok også kalt ved fornavn siden de er relativt «ferske».

Jeg kalte mine egne besteforeldre for mormor og morfar, og far og mor. Ikke kalt noen for bestemor og bestefar før, så det blir nytt.
 
Bestefar og Gommo på far si side, Besta og Besten på mi side
 
Jeg vet ikke jeg. Blir første barnebsrnet på begge sider. Får høre hva de selv vil :)

Jeg kalte begge mine for besteforeldre :) fungerte greit det :p
 
  • Liker
Reactions: TPL
Min mamma blir mormor, og pappa blir besten. Stemor blir bestemor. Foreldrene til samboer blir nok kalt mama og papa :happy:
 
  • Liker
Reactions: TPL
Back
Topp